کد خبر : 184790
تاریخ انتشار : شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
-

رهبر بنگلادش: بحران آوارگان روهینجا وخیم‌تر می‌شود

رهبر بنگلادش: بحران آوارگان روهینجا وخیم‌تر می‌شود

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، حسینه واجد، نخست‌وزیر بنگلادش در مجمع عمومی سازمان ملل از جامعه جهانی درخواست کرد تا این شرایط “غیر قابل دفاع” آوارگان مسلمان روهینجایی را درک کنند؛ مسلمانانی که از آزار و اذیت ارتش میانمار فراری شدند. حسینه واجد گفت: از جامعه جهانی درخواست دارم تا این

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، حسینه واجد، نخست‌وزیر بنگلادش در مجمع عمومی سازمان ملل از جامعه جهانی درخواست کرد تا این شرایط “غیر قابل دفاع” آوارگان مسلمان روهینجایی را درک کنند؛ مسلمانانی که از آزار و اذیت ارتش میانمار فراری شدند.

حسینه واجد گفت: از جامعه جهانی درخواست دارم تا این شرایط غیر قابل دفاع را درک کنند. این بحران در حال حاضر به فراتر از کمپ‌ها می‌رود. به‌رغم تمام تلاش‌های ما برای محدود کردن، این بحران در حال تبدیل شدن به یک تهدید منطقه‌ای است.

او گفت، وضعیت بهداشتی و امنیتی با افزایش مشکلات جمعیتی و محیطی در حال تبدیل شدن به مشکلاتی جدی هستند. این مقام تاکید کرد، بنگلادش به همکاری با میانمار برای ترغیب بازگشت آوارگان روهینجایی ادامه خواهد داد. او در مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را پیشنهاد داد تا اطمینان حاصل شود میانمار و جامعه بین‌المللی ایمنی جان هر روهینجایی که بازمی‌گردد تضمین می‌کنند.

حسینه واجد تاکید کرد: ما در حال تحمل بحرانی هستیم که ساخته دست خود میانمار است. این مساله‌ای صرفا میان میانمار و مردم خودش، روهینجایی‌ها، است. آنها خودشان باید این را حل کنند. بازگشت داوطلبانه روهینجایی‌ها به خانه‌هایشان در ایالت راخین به صورتی امن، ایمن و شرافتمندانه تنها راهکار این بحران است.

وزیر کشور بنگلادش اخیرا اعلام کرد مقام‌های داکا قصد دارند تا حصارهایی با سیم خاردار اطراف بیش از ۳۰ اردوگاه‌ آوارگان روهینجایی قرار دهند تا از گسترش آن‌ها جلوگیری به عمل بیاورند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + نه =