کد خبر : 184820
تاریخ انتشار : شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
-

جنگ تحمیلی حمله به اعتقادات و باورهای دینی ما بود

جنگ تحمیلی حمله به اعتقادات و باورهای دینی ما بود

به گزارش قائم آنلاین، حجت الاسلام رضا محمدنسب در گفت‌وگو ، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا دفاع مقدس، اظهار کرد: نیروهای نظامی و مردمی در دفاع مقدس حماسه آفریدند. وی با بیان اینکه در هر جای دنیا به هر کشوری تجاوز شود آن کشور از خود دفاع می‌کند، افزود: دفاع در ذات انسان و

به گزارش قائم آنلاین، حجت الاسلام رضا محمدنسب در گفت‌وگو ، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا دفاع مقدس، اظهار کرد: نیروهای نظامی و مردمی در دفاع مقدس حماسه آفریدند.

وی با بیان اینکه در هر جای دنیا به هر کشوری تجاوز شود آن کشور از خود دفاع می‌کند، افزود: دفاع در ذات انسان و موجودات است.

امام جمعه میاندورود در خصوص نامیدن این جنگ به دفاع مقدس، گفت: این دفاع دوران جنگ را دفاع مقدس نامیدند چون تنها دفاع از مرز جغرافیایی نبود بلکه دفاع از اعتقادات و باورهای دینی بود.

محمدنسب با تاکید بر اینکه این حمله تنها حمله به خاک نبود بلکه حمله به باورها و اعتقادات ما بود، تصریح کرد: اگر این موضوع در آن زمان مطرح می‌شد مردم کمتر باور می‌کردند اما امروز برای همه مردم دنیا ثابت شد که این حمله به حریم باورها و اعتقادات دینی ما بوده است.

باورهای دینی ما اجازه حمله به کسی یا جایی را نمی‌دهد

وی خاطرنشان کرد: باورهای دینی ما برخواسته از فطرت پاک انسان است و یکی از این فطرت‌ها آزادی است که انسان باید آزاد باشد به همین دلیل تا به امروز ندیدیم که بر مبنای اعتقادات و فطرت خو به جایی یا کسی حمله یا توهین کنیم.

محمدنسب با اشاره به اینکه آمریکا و هم پیمانانش به حریم کشور ما تجاوز کردند و ملت ایران جانانه از خود دفاع کردند، افزود: دوران دفاع مقدس باعث می‌شود انسان به خودباوری برسد.

وی اظهار کرد: جنگ و دفاع مقدس به ما آموخت که انسان می‌تواند در سخت‌ترین شرایط روی پای خود بایستد و امروز به نقطه‌ای رسیدیم که موشک‌های نقطه زن تولید کردیم و دیروز اگر مرزهای ما ایران بود امروز مرز ما مدیترانه است.

امروز کشورهای آزاد حامی ایران هستند

رئیس شورای فرهنگ عمومی میاندورود با تاکید بر اینکه امروز توانستیم بعد از ۴۰ سال مرزهای فکری جهان را در بنوردیم، بیان کرد: امروز کشورهای آزاد حامی ایران هستند و به آمریکا نه می‌گویند.

محمدنسب درباره دستاوردهای داخلی و خارجی دفاع مقدس گفت: توانستیم در زمینه داخلی با پیشرفت در زمینه سخت افزار از کشورهای قدرتمند منطقه باشیم و در خارج هم دیگر مرز فکری و اعتقادی نمانده که ما آن را فتح نکرده باشیم.

وی با اشاره به حمایت ایران از کشورهای مقاومت و اینکه گفته می‌شود چرا ایران در سوریه است، تصریح کرد: چطور می‌شود دولت مستعفی از دیگران کمک می‌گیرد اما دولت مستقر و حامی مردم نمی‌تواند از کسی درخواست کمک کند.

محمدنسب به پیشرفت‌های کشور در زمینه تجهیزات نظامی اشاره کرد و افزود: امروز ایران یک ابر قدرت جهانی از نظر اعتقادی و دینی شده است و از نظر نفوذ معنوی و سیاسی هم‌تراز شش کشور قدرتمند دنیا هستیم که آنها مجبور به حضور در پای میز مذاکره با ما می‌شوند.

امام جمعه میاندورود دستاوردهای دفاع مقدس فراوان شمرد که می‌توان هر روز درباره آن کتاب نوشت و ادامه داد: امروز در جنگ فرهنگی و اقتصادی هستیم در این زمینه باید تلاش کرد یکی از کارهایی که ما باید انجام دهیم در کنار تولید سلاح‌های پیشرفته، باید در زمینه باورهای دینی و اعتقادی تلاش و کوشش کنیم.

در گام دوم مدیران جوان انقلابی و جهادی تربیت کنیم

وی درباره وظیفه مردم و مسئولان در گام دوم انقلاب، اظهار کرد: در گام دوم برای تسریع در حرکت انقلاب باید جوانگرایی کنیم و مدیران جوان انقلابی و جهادی تربیت کنیم و مسئولیت‌ها را به این نسل واگذار کنیم تا با شتاب و سرعت بیشتری به آن اهداف بلند انقلاب برسیم.

محمدنسب افزود: وظیفه مردم و مسئولان این است که توجه به داشته‌های خود داشته باشند و چشم از بیرون ببندند و هیچ توقعی از بیرون نداشته باشند و اگر می‌خواهند موفق شوند این رمز موفقیت است.

وی با بیان اینکه تجربه‌ای که در دفاع مقدس بدست آوردیم می‌تواند در سازندگی کشور خصوصا عمران و آبادانی، رونق تولید و ایجاد اشتغال موثر باشد، خاطرنشان کرد: همان‌طور که در زمینه نظامی پیشرفت کردیم در زمینه اقتصادی هم می‌توان پیشرفت کرد چون در زمینه نظامی محدودیت وجود دارد ولی در زمینه اقتصادی محدودیتی وجود ندارد و همه می‌توانند در این زمینه کمک کنند.

امام جمعه میاندورود در پایان گفت: برای پیشرفت در مسائل اقتصادی از تجربیات دفاع مقدس استفاده شود که همانا استفاده از نیروهای جوان و بااستعداد است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج − چهار =