کد خبر : 184556
تاریخ انتشار : جمعه ۵ مهر ۱۳۹۸ - ۹:۳۵
-

۱۳۸۲ سقط جنین در کشور به دنبال انجام غربالگری ژنتیک

۱۳۸۲ سقط جنین در کشور به دنبال انجام غربالگری ژنتیک

به گزارش قائم آنلاین، مجید رضازاده در گفت و گو ، با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی با انجام غربالگری ژنتیک، اقدام به شناسایی و تشخیص افرادی که دارای فرزند معلول هستند، می‌کند، گفت: بعد از شناسایی این افراد از سوی سازمان بهزیستی، صورتیکه مدت زمان بارداری مادر کمتر از هفته هجدهم باشد، باید به

به گزارش قائم آنلاین، مجید رضازاده در گفت و گو ، با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی با انجام غربالگری ژنتیک، اقدام به شناسایی و تشخیص افرادی که دارای فرزند معلول هستند، می‌کند، گفت: بعد از شناسایی این افراد از سوی سازمان بهزیستی، صورتیکه مدت زمان بارداری مادر کمتر از هفته هجدهم باشد، باید به سازمان پزشکی قانونی برای دریافت مجوز مراجعه کرده و سپس برای سقط جنین اقدام کنند.

به گفته وی در سال ۹۶، ۱۴۸۰مورد سقط قانونی جنین به دنبال شناسایی، تشخیص و غربالگری ژنتیک سازمان بهزیستی انجام شده است که این تعداد درسال گذشته نیز به ۱۳۸۲ مورد بوده است.

معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور در ادامه ضمن تشریح برنامه غربالگری ژنتیک سازمان بهزیستی و انجام «مشاوره ژنتیک» نیز توضیح داد: در حال حاضر ۲۸۰ مرکز مشاوره ژنتیک در کشور فعال است و افراد می‌توانند پیش از بارداری یا ازدواج خودشان به این مراکز مراجعه کنند. افراد مذکور در صورت نیاز برای آزمایش‌های ژنتیک به سطوح بالاتر ارجاع داده می‌شوند.

رضازاده همچنین افزود: حدود ۵۰ درصد از معلولیت‌های شدید مثل نابینایی‌، ناشنوایی و عقب ماندگی ذهنی و ۶۰ درصد از بیماری های عصبی-عضلانی بر اثر عوامل ژنتیکی به وجود می‌آیند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 5 =