کد خبر : 184563
تاریخ انتشار : جمعه ۵ مهر ۱۳۹۸ - ۹:۵۰
-

بروجردی: طرح امنیت هرمز می‌تواند توطئه‌های آمریکا علیه ایران را خنثی کند

بروجردی: طرح امنیت هرمز می‌تواند توطئه‌های آمریکا علیه ایران را خنثی کند

به گزارش قائم آنلاین، علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو ، با اشاره به طرح رئیس جمهور برای تامین امنیت هرمز گفت: این سیاست همیشگی جمهوری اسلامی در کلیه سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده که امنیت منطقه باید توسط کشورهای منطقه حفظ شود. مهمان‌های ناخوانده‌ای که از دور دست‌ها به منطقه می‌آیند به خصوص کشورهای

به گزارش قائم آنلاین، علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو ، با اشاره به طرح رئیس جمهور برای تامین امنیت هرمز گفت: این سیاست همیشگی جمهوری اسلامی در کلیه سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده که امنیت منطقه باید توسط کشورهای منطقه حفظ شود. مهمان‌های ناخوانده‌ای که از دور دست‌ها به منطقه می‌آیند به خصوص کشورهای مزاحمی مانند آمریکا ، انگلیس و فرانسه نه تنها تامین کننده امنیت منطقه نیستند که مخل امنیت هم می‌باشند.

وی ادامه داد: آمریکا و انگلیس و فرانسه به یمن تسلیحات مدرن می‌فرستند تا امنیت کشور اسلامی را بر هم زنند. خروجی آن هم شهادت هزاران انسان بی‌گناه می‌شود که نمونه آن را در سوریه و فلسطین هم دیدیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که برخی از کشورهای منطقه استقلال سیاسی ندارند گفت: کشورهایی همچون عربستان عملا دنباله رو آمریکا هستند که با این شرایط به نظر نمی‌رسد آنها حاضر به توافق درباره‌ طرح ایران باشند ولی با این وجود لازم است که ما حرف خود را بزنیم.

بروجردی گفت که ارائه این طرح در مجمع عمومی سازمان ملل نشان دهنده‌ی این واقعیت است که ایران شرایط منطقه را درک کرده و دست دوستی به سمت کشورهای همسایه دراز می‌کند و افزود: ما علاوه بر همکاری‌های معمولی تجاری، فرهنگی و اقتصادی حاضریم به یک توافق امنیتی برسیم که این یعنی حاشیه امن برای کشورهای منطقه. قطعا این طرح می‌تواند بخشی ازتوطئه‌های طراحی شده توسط آمریکا برای ترساندن دیگر کشورها از ایران اسلامی را خنثی کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × یک =