کد خبر : 184405
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۴ مهر ۱۳۹۸ - ۹:۵۰
-

مشخص شدن پارادوومیدانی‌کاران اعزامی به مسابقات جهانی پس از اعلام نتایج دوپینگ

مشخص شدن پارادوومیدانی‌کاران اعزامی به مسابقات جهانی پس از اعلام نتایج دوپینگ

به گزارش قائم آنلاین، هادی رضایی در گفت‌وگو ، افزود: برای این که بتوانیم کاروانی سالم و بدون دوپینگ را به مسابقات جهانی امارات که برای کسب سهمیه بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو است اعزام کنیم از چند نفر از دوومیدانی کارانی که در مسابقات انتخابی بالاترین رکورد ورودی را کسب کردند تست دوپینگ گرفتیم تا

به گزارش قائم آنلاین، هادی رضایی در گفت‌وگو ، افزود: برای این که بتوانیم کاروانی سالم و بدون دوپینگ را به مسابقات جهانی امارات که برای کسب سهمیه بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو است اعزام کنیم از چند نفر از دوومیدانی کارانی که در مسابقات انتخابی بالاترین رکورد ورودی را کسب کردند تست دوپینگ گرفتیم تا ورزشکاران خود را با اطمینان خاطر به امارات اعزام کنیم.

وی گفت: در حال حاضر ۱۹ دوومیدانی کار برای شرکت در مسابقات جهانی امارات گزینش شده اند که از این تعداد ۱۴ نفر آنها را جانبازان و معلولان و ۵ نفر را نابینایان و کم‌بینایان تشکیل می‌دهند که برای اعزام این تعداد ورزشکار به امارات منتظر جواب تست دوپینگ چند نفر از ورزشکاران معلول هستیم تا دغدغه‌ای از نظر دوپینگ برای اعزام دوومیدانی‌کاران نداشته باشیم.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک درباره علت کاهش تعداد زنان دوومیدانی کار اعزامی به مسابقات جهانی امارات اظهار کرد: ما تنها کسانی را به امارات اعزام می‌کنیم که مدال آور باشند و رکورد ورودی را کسب کرده باشند. متاسفانه از ۱۹ ورزشکاری که در لیست اعزامی قرار گرفتند تنها یک دوومیدانی کار زن در بخش معلولان توانست رکورد ورودی را بزند و در سیاست مدال آوری پارالمپیک قرار بگیرد.

رضایی در خصوص وضعیت هاجر صفرزاده نایب قهرمان بازیهای پاراآسیایی جاکارتا در دوی ۴۰۰ متر بانوان و امکان حضور وی در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو خاطرنشان کرد: هاجر صفرزاده هر چند در آسیا مطرح است و دو طلای آسیا را در کارنامه خود دارد اما در انتخابی تیم ملی نتوانست رکورد ورودی را بزند. البته وی جزو گروه چهارم قرار دارد و اگر بتواند در مسابقاتی که اسفندماه در امارات برگزار می‌شود، سهمیه ورودی را کسب کند به توکیو اعزام می‌شود.

وی اضافه کرد: گروه چهارم افرادی هستند که در پارالمپیک توکیو امیدی برای مدال آوری آنها نداریم و با سرمایه‌گذاری روی این ورزشکاران آنها را برای بازیهای پاراآسیایی ۲۰۲۲ آماده می‌کنیم.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک همچنین درباره وضعیت ۲ شناگر معلول و یک شناگر نابینا برای کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ گفت: در حال حاضر ۳ شناگر ما در جهانی لندن موفق به کسب رکورد ورودی شدند اما این که به چند شناگر سهمیه پارالمپیک اختصاص پیدا می‌کند بستگی به تصمیم کمیته بین‌المللی پارالمپیک دارد. اگر IPC به اسم شناگر سهمیه بدهد فرد مورد نظر راهی توکیو می‌شود اما اگر سهمیه در نظر بگیرد در آن صورت برحسب تعداد سهمیه‌ها رکوردگیری رسمی انجام می‌شود تا نفر یا نفرات اعزامی مشخص شوند.

رضایی در پایان در خصوص وضعیت زهرا نعمتی نیز اظهار کرد: زهرا نعمتی چون برای کسب سهمیه المپیک رقابت می‌کند در اختیار فدراسیون تیروکمان است. اگر در مسابقات آسیایی تایلند موفق به کسب سهمیه شود در آن صورت برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای او خواهیم داشت. البته وی ورزشکار توانمندی است و رکوردهای وی برخلاف گذشته رو به افزایش است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + یازده =