کد خبر : 184536
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
-

شناسایی بیش از ۱۲۰ منطقه آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار در کشور

شناسایی بیش از ۱۲۰ منطقه آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار در کشور

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام حمید رفیعی در همایش فصلی روحانیون مستقر ویژه اربعین حسینی در مجتمع کوثر بابلسر ضمن عرض تسلیت بمناسبت شهادت سیدالساجدین امام زین العابدین (ع) و ماه محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهیدان ایران اسلامی، اظهار کرد: ۴ هزار روحانی مستقر مشغول فعالیت فرهنگی در کشور هستند و طبق

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام حمید رفیعی در همایش فصلی روحانیون مستقر ویژه اربعین حسینی در مجتمع کوثر بابلسر ضمن عرض تسلیت بمناسبت شهادت سیدالساجدین امام زین العابدین (ع) و ماه محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهیدان ایران اسلامی، اظهار کرد: ۴ هزار روحانی مستقر مشغول فعالیت فرهنگی در کشور هستند و طبق نیازها و موقعیت‌های جغرافیایی در حال برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری هستیم و باید این اقدامات زمینه رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی شود.

وی در ادامه با تاکید بر شناسایی بیش از ۱۲۰ محله کم برخوردار و آسیب‌پذیر در کشور، افزود: بیش از ۱۲۰ منطقه و محله آسیب و کم برخوردار در کشور شناسایی شده است که در قرارگاه طرح تحول اجتماعی با وجود برنامه‌ریزی درباره آسیب‌های اجتماعی نسبت به رفع و کاهش آن اقداماتی صورت خواهد گرفت.

مسئول برنامه‌ریزی و قرارگاه طرح تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی با تقدیر از اقدام مجاهدانه مبلغان در این مناطق، تصریح کرد: برنامه‌های کارگاهی و آموزشی فصلی برای روحانیون مستقر و مبلغان یکی از اقدامات این قرارگاه طرح تحول اجتماعی است و بروز شدن مبلغان به سلاح علم و ایمان و اخلاص می‌تواند در موفقیت‌های آنان در حوزه تبلیغ موثر واقع شود.

این مسئول به تمرکز فعالیت‌های فرهنگی در مساجد و اهمیت آن در این برهه از زمان اشاره و تاکید کرد: خدمات اجتماعی مبلغان و حضور این عزیزان در مشارکت‌های مردمی به ویژه در سختی‌ها و مشکلات می‌تواند زمینه اعتماد بیش از پیش مردم و همدلی احاد جامعه به جامعه روحانیت را فراهم کند که در سیل ابتدای سال ۱۳۹۸ در بخش‌هایی از کشور نمونه آن را شاهد بودیم و مردم هم از این اتفاق و حضور روحانیت در بخش های اجتماعی کشور به گرمی استقبال کردند.

رفیعی با تقدیر از فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران و مدیرکل استان در حوزه آسیب‌های اجتماعی، بیان کرد: سعادت و تعالی جامعه اسلامی در گرو اقدام مجاهدانه فعالان حوزه تبلیغ و مبلغان است و باید این حضور زمینه شکل‌گیری  تمدن نوین اسلامی را فراهم کند و امید است با ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری نسبت به تمدن‌سازی در بخش‌های مختلف جامعه شاهد رشد و شکوفایی ایران اسلامی باشیم.

تنها راه حل برون‌رفت از مشکلات کشور اعتماد به جوانان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران نیز گفت : تلاش دشمن در جهت ایجاد شکاف بین مردم و روحانیت یک طرح شکست خورده است و این پیوند روز به روز مستحکم‌تر می‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر شکریان امیری اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن اربعین سالار و سرور شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران عاشورایی ایشان و مصیبت و اسارت آل الله (ع) هستیم و مهم‌ترین شاخصه اهل بیت(ع) ظلم ستیزی و پایداری و مقاومت بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اربعین حسینی زمینه و مقدمه ظهور امام عصر(عج) است، افزود: پایه‌گذار اربعین حسینی خود اهل بیت( ع) بودند و امروز اربعین یک اجتماع عظیم بشری است که چشم جهانیان را به خود محو کرده است و باید تلاش کنیم این اجتماع و فرهنگ مقاومت همواره جهانی بماند.

شکریان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتهام‌زنی سران کشورهای استکباری جهان و برخی هم پیمانان اروپایی آنان در مجامع سازمان ملل، تصریح کرد: ایران اسلامی راه انبیاء و اولیای الهی را با فرهنگ مقاومت و ایستادگی ادامه خواهد داد و تنها راه حل برون رفت از مشکلات کشور تمسک به نصرت الهی و اهل بیت(ع) و اعتماد به نیروی جوان و داخل کشور است نه به لبخند و نگاه مستکبران عالم.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و چهل سال عمر پر برکت این نظام اشاره و تاکید کرد: مهم‌ترین رسالت روحانیون ترویج معارف الهی و دینی در جامعه است و هر جا پیوند مردم و روحانیت مستحکم‌تر و همدلی‌ها بیشتر شد نقشه شوم دشمنان به شکست منتج شد و این پیوند میان مردم و روحانیت ناگسستنی است.

استاد حوزه های علمیه و دانشگاه های مازندران به جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان غیور ایران اسلامی در دوران انقلاب و دفاع مقدس و حوادث پس از آن اشاره و خاطرنشان کرد: امروز امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی مرهون مجاهدت‌های شهیدان و رزمندگان و ایثارگران ایران اسلامی است و بواسطه شهداء ست که امروز مسیر کربلا و پیاده‌روی اربعین اینگونه در جهان خودنمایی می‌کند.

شکریان امیری در پایان با تقدیر از فعالیت‌های مجاهدانه مبلغان و با اشاره به اهمیت تبلیغ و کار فرهنگی و تبلیغی در این برهه از زمان، گفت: روحانیت همواره در تاریخ انقلاب اسلامی خوش درخشیده است و باید این اثرگذاری و مردمی بودن و انقلابی بودن را در خود تقویت کنیم و در همه بخش‌های مختلف کشور اثرگذار باشیم و این امر محقق خواهد شد اگر مجاهدانه در راه دین خدا تلاش و همت کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − هشت =