کد خبر : 184502
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
-

دستگاه قضا وظیفه دارد جلوی فساد را بگیرد

دستگاه قضا وظیفه دارد جلوی فساد را بگیرد

به گزارش قائم آنلاین، با حضور رئیس کل دادگستری مازندران، امام جمعه، فرمانده انتظامی، دادستان و دیگر مسئولان میاندورود مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری میاندورود برگزار شد. حجت الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در این مراسم با بیان اینکه دستگاه قضا از نگاه تعالیم الهی ما جایگاه بسیار والایی دارد، اظهار کرد:

به گزارش قائم آنلاین، با حضور رئیس کل دادگستری مازندران، امام جمعه، فرمانده انتظامی، دادستان و دیگر مسئولان میاندورود مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری میاندورود برگزار شد.

حجت الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در این مراسم با بیان اینکه دستگاه قضا از نگاه تعالیم الهی ما جایگاه بسیار والایی دارد، اظهار کرد: خداوند قضاوت و حکومت را در درجه اول برای خود می‌داند و او است که میان حق و باطل به درستی تمیز و جدا می‌کند و در روی زمین این وظیفه را برعهده پیامبران سپس ائمه سپرده است.

اکبری بیان کرد: امروز به برکت خون شهدا و رهبری امام(ره) و رهبر انقلاب، حکومت اسلامی مستقر است و با عزت و سربلندی در پیش است و منسب قضاوت از شون ولی فقیه شمرده شده است.

وی با بیان اینکه در آموزه‌های دینی خدمت به مردم عبادت است، خاطرنشان کرد: دستگاه قضا وظیفه دارد جلوی فساد را بگیرد و کسی برای قضاوت انتخاب می‌شود که روحیه فساد ستیزی دارد.

اکبری یکی از وظایف رئیس دادگستری را نظارت بر مجموعه خود بیان کرد و گفت: دادستانی میاندورود در پیگیری حقوق عامه مردم در سطح استان پیشگام است.

وی با بیان اینکه از قضات شجاع، قاطع و سالم و دردآشنا و پیگیر امور مردم حمایت جدی می‌کنیم، افزود: با کارکنان خاطی و فاسد در مجموعه خود با قاطعیت عمل می‌کنیم.

اکبری به معضل زباله در منطقه اشاره کرد و گفت: بهداشت مردم منطقه در خطر است و برای حل آن از سوی مسئولان قول‌های زیادی داده شد اما اقدامی انجام نشده است.

وی یکی از دلایل مسئولان برای برطرف نشدن معضل زباله را نداشتن اعتبار بیان کرد و خطاب به مسئولان اظهار کرد: بجای نصب بنر در میدان‌ها و خیابان‌ها برای یک معارفه، به‌دنبال حل مشکل اساسی مردم باشید.

اکبری در ادامه خاطرنشان کرد: شهدا از ما انتظار دارند راه آنها را در مقام عمل ادامه دهیم، شهدا از ما حفظ دین، استقلال و کشور و خدمت به مردم را می‌خواهند.

وی بیان کرد: دستگاه قضا از باب وظیفه به مسائل فساد انگیز با کمک دستگاه‌های نظامی و انتظامی با قاطعیت برخورد می‌کند و امیدواریم در استان شاهد کمترین فساد در بین مسئولان و دستگاه‌ها باشیم.

رئیس کل دادگستری مازندران وظیفه مهم دستگاه قضا را رسیدگی به پرونده‌ها دانست و گفت: دادستان و مسئولان پشت میز ننشینند و پای کار و در میدان باشند.

حجت الاسلام رضا محمدنسب امام جمعه میاندورود نیز در این مراسم با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران این مسئولیت امانت است که به ما سپرده شده و تلاش کنیم امانت‌دار خوبی باشیم، اظهار کرد: هر مسئولی تقوا داشته باشد این عناوین چندان مهم نیست.

محمدنسب بهترین لباس را لباس تقوا دانست و گفت: مسئولی موفق است که در کنار مسئولیتش تقوا داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه دشتگاه قضا باید پناهگاه ستم‌دیدگان و مظلومان باشد، خاطرنشان کرد: میاندورود اولین شهرستانی بود که یک شعبه مجزا برای حمایت از آمرین به معروف و نهی از منکر تشکیل داد.

در پایان این مراسم با تقدیر از تلاش‌های چند ساله حجت الاسلام علی آقاجانی، قاسم نبی‌زاده کبریا به‌عنوان رئیس جدید دادگستری میاندورود معارفه شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + 8 =