کد خبر : 184327
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
-

پژمانفر: حرف‌های امروز لاریجانی را ضدانقلاب هم نمیزند!

پژمانفر: حرف‌های امروز لاریجانی را ضدانقلاب هم نمیزند!

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح امروز چهارشنبه ۳ مهر ماه موضوع وزارتخانه بازرگانی در دستور کار مجلس قرار گرفته بود. در زمان تصویب این طرح «نصرالله پژمانفر» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس جهت ایراد مغایرت تشکیل این وزارتخانه با سیاست های کلی نظام اداری و سیاست های کلی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح امروز چهارشنبه ۳ مهر ماه موضوع وزارتخانه بازرگانی در دستور کار مجلس قرار گرفته بود. در زمان تصویب این طرح «نصرالله پژمانفر» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس جهت ایراد مغایرت تشکیل این وزارتخانه با سیاست های کلی نظام اداری و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی صحبت هایی را در صحن مجلس مطرح کرد که به مزاق «علی لاریجانی» خوش نیامد که نهایتاً منجر به درگیری لفظی شدید بین این نمایندگان شد.

بر همین اساس به سراغ آقای پژمانفر رفتیم و از وی در خصوص جزئیات این ماجرا سوال پرسیدیم که در ادامه گفت و گوی تلفنی ما با این نماینده مجلس را می خوانید.

«نصرالله پژمانفر» نماینده مردم مشهد اظهار داشت: امروز طرح تشکیل وزارتخانه تجارت و خدمات بازرگانی در صحن مجلس مطرح شد؛ آقای لاریجانی از ابتدا هم تصمیم داشت این کار را انجام دهد که البته در سه چهار نوبت این موضوع را به مجلس آورده بودند.

وی تصریح کرد: با توجه به این که این طرح را خارج از دستور و خارج از نوبت در دستور جلسه قرار می دادند، من خواستم مواردی را تذکر دهم که این تصویب این طرح به دو سوم آراء احتیاج دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که این طرح چند مشکل اساسی داشت گفت: اولاً طرح تشکیل وزارتخانه تجارت و خدمات بازرگانی مغایر با بند ۱۰ سیاست های کلی نظام اداری بود، دوما با بند ۱۶ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی نیز مغایرت داشت و سوم این که با بند الف ماده ۲۸ قانون برنامه ششم توسعه کشور مخالفت داشت و همچنین اصل ۷۵ قانون اساسی اداره کل قوانین نسبت به این موضوع مغایرت پیدا کرده بودند که دو سوم رای می خواهد.

پژمانفر خاطر ناشن کرد: ما خواستیم این نکات را تذکر بدهیم ولی ایشان اجازه نمی داند؛ من سرجایم آمدم و داد زدم که اجازه بدهید تا من تذکر خود را بدهم. من به رئیس مجلس گفتم شما در مجلس دیکتاتوری می کنید باید اجازه بدهید طبق آیین نماینده نماینده صحبت کند اما ایشان واکنشی نشان دادند و با عصبانیت یک سری حرف هایی زدند که حتی رادیوهای بیگانه هم نمی توانند در جهت تخریب نظام از این موضوعات استفاده کند.

وی با اشاره به اظهارات لاریجانی مبنی بر این که شما مملکت را خراب کردید و تریبون دست شماست اشاره کرد و گفت: من در جواب گفتم تریبون دست ماست یا دست شماست؟ قوه قضائیه ۱۰ سال دست شما بود؛ به هر حال این ها با فضای دیکتاتوری را ایجاد کردند، بر اساس همین دیکتاتوری هم برجام در ۲۰ دقیقه تصویب می شود، ارز ۴۲۰۰ می آید و کلی اموال و دارایی های مردم به تاراج می رود.

نماینده مردم مشهد تاکید کرد: علی رغم همه مغایرت هایی که این طرج با اسناد بالادستی دارد، به دو سوم رای نیاز نیست. زمان زیادی هم از موضوع وزارتخانه میراث فرهنگی نگذشته است که آقای لاریجانی گفت که به دو سوم رای احتیاج دارد در حالی که ما می خواستیم یک سازمان را به وزارتخانه تبدیل کنیم اما ایشان گفت دو سوم رای می خواهد.

پژمانفر افزود: در حالی که الآن قرار است یک وزارت خانه جدید تاسیس کنیم و به هر حال در این موضوع روشن است که باید سیاست اداره کل درست شود، اما ایشان می گوید تشخیص من این است. به خاطر همین است که ما می گوییم فضای مجلس دیکتاتوری اداره می شود و مجلس را هر طور که دوست دارند اداره می کنند؛ این مشکلاتی که در مملکت وجود دارد به خاطر همین دیکتاتوری هاست.

وی در پاسخ به این سوال که “منظور آقای لاریجانی از دیکتاتوری چیست؟” گفت: این سوال را باید از خودشان بپرسید؛ این توهین است، حرفای ایشان ناشی از این چیزی است که در مافی الضمیرشان بود که تا الان پنهان می کردند و امروز آشکار می کنند.

پژمانفر با بیان این که این رفتار ها به نوعی فرار به جلو است تصریح کرد: همه این بلاهایی که سر جمهوری اسلامی آوردند الان بر سر دیگرانی که متاسفانه در این سال ها بایکوت بودند، تخلیه می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + 6 =