کد خبر : 184335
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
-

ایجاد انجمن صنفی بسیج هنرمندان

ایجاد انجمن صنفی بسیج هنرمندان

به گزارش قائم آنلاین، امیر نصیربیگی در دوره توانمندسازی مسؤولان انجمن‌های ادبی و هنری سراسر کشور که پیش از ظهر امروز در اردوگاه هفتم تیر شهرستان رامسر برگزار شد با اشاره به اینکه سازمان بسیج هنرمندان هر ساله برنامه توجیحی توانمندسازی را در یکی از شهرستان‌ها برگزار می‌کند و امسال در شهرستان زیبای رامسر هستیم،

به گزارش قائم آنلاین، امیر نصیربیگی در دوره توانمندسازی مسؤولان انجمن‌های ادبی و هنری سراسر کشور که پیش از ظهر امروز در اردوگاه هفتم تیر شهرستان رامسر برگزار شد با اشاره به اینکه سازمان بسیج هنرمندان هر ساله برنامه توجیحی توانمندسازی را در یکی از شهرستان‌ها برگزار می‌کند و امسال در شهرستان زیبای رامسر هستیم، گفت: امیدواریم که دوستان در جلسات تخصصی حضور داشته باشند و با نقد سازنده، در فضایی دوستانه شاهد پیشرفت و تعالی سازمان باشیم و همچنین در این نشست‌ها جزییات امور را در جهت رسیدن به نتیجه مطلوب بررسی کنیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با تاکید بر برنامه‌های سازمان بسیج هنرمندان تصریح کرد: سازمان در سال ۹۸ در حال شبکه‌سازی تخصصی هنرمندان بسیجی در قالب گروه‌های تخصصی خود در رشته‌های مختلف است که با این کار از اقدامات انفرادی پرهیز خواهد شد تا اقدام جبهه‌ای و شبکی داشته و به توان تاثیرگذاری خود را افزایش دهیم.

*ایجاد انجمن صنفی بسیج هنرمندان 

وی با اشاره به اینکه در جامعه امروزی مجامع صنفی نقش وپژه و خاص خود را دارند که با ایجاد انجمن‌های صنفی تشکیل و تقویت می‌شود، سازمان بسیج هنرمندان نیز در نظر دارد تا با ایجاد انجمن‌ها سهم خود را به خوبی ایفا کرده و با پویایی وظیفه خود را انجام دهد.

نصیربیگی با تاکید بر اینکه از قدیم مساجد یکی از حوزه‌های اصلی فرهنگ و هنر بوده است، خاطر‌نشان کرد: امروزه هنر را از مساجد دور کردیم که تنها معطوف برای افراد خاصی شده و در این زمینه بازنگری لازم است تا کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعال‌تر و توانمند شوند و هسته‌های هنری را راه‌اندازی و تقویت کنیم.

* اجرای برنامه‌های ویژه در نیمه دوم سال

وی در ادامه به مسئله سوم که نقش هنرمندان است اشاره کرد و افزود: بسیج فلسفه خاص خود را دارد و جدای از اینکه آموزش، جشنواره، نمایشگاه و… نداریم اما باید با همکاری هم تلاش کرده تا هنرمندان را فعال و زمینه‌های نقش‌آفرینی را ایجاد کنیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان عملیات‌هایی را برای ۶ ماهه دوم سال عنوان کرد که شامل جشنواره سرودها، اولین جشنواره خوشنویسی در قامتی مستقل، برگزاری کنگره شعر انقلاب اسلامی و بسیج، اجلاسیه شهدای هنرمند به صورت کشوری در تهران، و همچنین جشنواره فیلم و عکس نور است.

*نقش اصلی صنایع دستی در اقتصاد

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با تاکید بر اینکه در تولید آثار نمایش، شعر و داستان هدفگذاری خاصی در نظر گرفته شده که پیگیری و اجرایی خواهد شد، اظهار کرد: مشکلات، کمبودها و نقدها در شهرستان شناسایی و در قالب هنر عنوان و اجرایی شود تا مسئولین نیز به آن توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد بدنه اصلی که افتخار عضویت بسیج هنرمندان را دارند در شهرستان‌ها هستند که باید توجه ویژه‌ای به آنها داشته باشیم، افزود: ارتباط استان با شهرستان‌ها تقریبا قطع است که باید در جهت فعال‌سازی آنها نیز تلاش کنیم و حتی استان و کشور برنامه‌ها را پس از اجرایی شدن در شهرستان اجرا کنند.

نصیربیگی با تاکید بر اینکه ۱۵۶ رشته و ۱۴۳ زیررشته در حوزه صنایع دستی داریم، گفت: با ایجاد رونق و احیای این صنایع می‌توانیم در حوزه اقتصاد مقاومتی در سال رونق تولید نقش موثری ایفا کرده و حتی در بخش صادرات و خارج کردن اقتصاد از نفت و… نیز صنایع دستی را مورد توجه قرار دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + 13 =