کد خبر : 184000
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۸:۴۰
-

اعلام حمایت همه جانبه از هنرجویان هنرستان سوره ساری

اعلام حمایت همه جانبه از هنرجویان هنرستان سوره ساری

به گزارش قائم آنلاین، مهدی معصومی‌گرجی در آیین بازگشایی هنرستان دخترانه سوره ساری اظهار کرد: هنر عرصه‌ای پیچیده اما شیرین و لطیف است که هنر عامل صیقل روح و جان و تعالی انسان است و هنرمند باید بکوشد به درجه ای برسد که دست به خلق آثار ارزشمند بزند. وی با بیان اینکه انسان هنرمند

به گزارش قائم آنلاین، مهدی معصومی‌گرجی در آیین بازگشایی هنرستان دخترانه سوره ساری اظهار کرد: هنر عرصه‌ای پیچیده اما شیرین و لطیف است که هنر عامل صیقل روح و جان و تعالی انسان است و هنرمند باید بکوشد به درجه ای برسد که دست به خلق آثار ارزشمند بزند.

وی با بیان اینکه انسان هنرمند دست به خلق می‌زند، افزود: اگرچه این با آفرینش حقیقی که کار خداوند است متفاوت است اما از اینکه انسان با هنر، تجلی‌گر یکی از صفات خداوند می شود حائز ارزش است.

سرپرست حوزه هنری مازندران تصریح کرد: خداوند می‌آفریند و به وجد می‌آورد، پس شما نیز باید با خلق اثر هنری دیگران را به وجد آورده و زیبایی‌های خلقت را کشف و بازنمایی کنید.

این مسؤول بر شناخت گستره هنر توسط اهل آن اشاره کرد و گفت: اخلاق یکی از ارکان هنر است و اخلاق‌مداری اصلی اساسی در هنر است، پس می‌شود گفت که هنر فعالیتی است که به دنبال آشکار ساختن حقیقت است و این با اخلاق نسبتی بسیار نزدیک دارد.

معصومی‌گرجی با بیان اینکه کار هنرمند چشیدن شهد گل‌های مختلف و چشاندن آن به مردم است، اضافه کرد: هنر می‌تواند مسیر زندگی انسان‌ها را عوض کند، چرا که با زبان جامع و جهان شمول و بیانی اثرگذار می‌تواند بر همگان تاثیر بگذارد، البته این راه پر لطف باید توسط خود شما رقم خورده و به شکلی هدفمند دنبال شود.

وی داشتن برنامه را اصلی کارامد برای دانش‌آموزان عنوان کرد، گفت: شما می‌توانید در آینده یک هنرمند خلاق و متعهد یا یک معلم در زمینه هنر باشید و البته این مستلزم استفاده بهینه شما از مربیان و فضای آموزشی است.

سرپرست حوزه هنری مازندران این نهاد را یک مرکز تخصصی برخواسته از انقلاب برشمرد،  اظهار کرد: کشف، حمایت و پرورش استعدادها و هنرمندان یکی از وظایف این نهاد است که در نهایت ختم به تولید آثار ارزشمند و فاخر با موضوعات مختلف از جمله عدالت و پیشرفت، اخلاق و خانواده، انقلاب و دفاع مقدس، سبک زندگی ایرانی اسلامی و در رشته‌های چندگانه هنری می‌شود.

این مسؤول پرداختن به انقلاب اسلامی را یک موضوع مهم در حوزه هنری دانست و گفت: این رویداد در تاریخ معاصر کشور ما از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و ما باید با زبان هنر دستاوردهای مختلف آن را به نمایش گذاشته و بتوانیم  به شکلی شایسته به ابعاد مختلف آن بپردازیم و خیزش ها و رویش های مهم آن را از فرهنگ شهادت و ایثار گرفته تا پیشرفت و ترقی در زمینه‌های مختلف را جلوه‌گر شویم.

سرپرست حوزه هنری مازندران با اعلام حمایت همه جانبه از هنرجویان هنرستان سوره ساری، افزود: امیدواریم در سال جاری همچون سال‌های گذشته شاهد تولیدات خوب و نمایشگاه‌هایی از آثار شما باشیم و حاضر هستیم که این کارها را در مکان‌های مختلف به نمایش بگذاریم.

هنرستان دخترانه سوره ساری به عنوان یکی از معدود هنرستان‌های فعال مرکز مازندارن، زیر نظر حوزه هنری با آموزش رشته‌هایی از جمله سینما، گرافیک و نقاشی، عکاسی، معماری و… همچنین با آمار بالای قبولی در کنکور هنر، سالانه سهم بسزایی در جذب و پرورش هنرمندان استان دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × دو =