کد خبر : 184094
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
-

استقبال آمریکا و اتحادیه اروپا از تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه

استقبال آمریکا و اتحادیه اروپا از تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از شبکه اسکای نیوز، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن استقبال از تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه گفت: تشکیل این کمیته به منزله نور امیدی برای سوری‌هاست. وی افزود: اتحادیه اروپا از توقف جنگ سوریه از طریق ابزارهای سیاسی دفاع می‌کند. اتحادیه اروپا به طور کامل از

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از شبکه اسکای نیوز، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن استقبال از تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه گفت: تشکیل این کمیته به منزله نور امیدی برای سوری‌هاست.

وی افزود: اتحادیه اروپا از توقف جنگ سوریه از طریق ابزارهای سیاسی دفاع می‌کند. اتحادیه اروپا به طور کامل از این تلاش‌ها حمایت می‌کند. این کمیته باید در نزدیک‌ترین زمان ممکن تشکیل جلسه دهد. من امیدوارم که این تحول به صلحی بینجامد که شایسته سوری‌هاست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از توافق دولت سوریه و مخالفان درباره تشکیل کمیته قانون اساسی استقبال می‌کنیم. به رغم اینکه همچنان اقدامات زیادی لازم است اما این مسئله گام مهمی در جهت حل سیاسی بحران براساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت است. ما از اقدامات دبیرکل سازمان ملل، گی‌یر پدرسن، فرستاده سازمان ملل به سوریه، ترکیه، روسیه و کشورهای عضو گروه کوچک درباره سوریه قدردانی می‌کنیم.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه از تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه خبر داد و گفت که این کمیته اولین نشست‌های خود را طی روزهای آتی در ژنو برگزار خواهد کرد.

وی گفت: تشکیل این کمیته باید سرآغازی برای روند سیاسی بحران سوریه باشد.

گی‌یر پدرسن دوشنبه مذاکراتی را با ولید معلم، وزیر خارجه سوریه انجام داد و درباره تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه بحث و گفتگو کرد.

براساس طرح سازمان ملل، این کمیته باید دربرگیرنده ۱۵۰ عضو باشد که ۵۰ تن آنها را دولت سوریه، ۵۰ تن را مخالفان و ۵۰ تن را فرستاده سازمان ملل به سوریه با هدف اعتبار بخشی به کمیته و استفاده از آرای کارشناسان و نمایندگان جامعه مدنی تعیین کنند.

این کمیته دربرگیرنده نمایندگان دولت خودمختاری کردها در شمال و شمال شرق سوریه نیست. کردها کنار گذاشتن‌شان از این کمیته را اقدامی “ناعادلانه” خوانده‌ و می‌گویند: هر خروجی این کمیته بدون حضور ما بی‌ارزش خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش − 4 =