کد خبر : 183934
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
-

حضور جوانان در دوران دفاع مقدس معادلات جنگ را تغییر داد

حضور جوانان در دوران دفاع مقدس معادلات جنگ را تغییر داد

به گزارش قائم آنلاین، سعید تجری در گفت‌وگو ، با بیان اینکه ‌تجاوز رژیم بعث صدام به جمهورى اسلامى ایران علل، اهداف و انگیزه‌هاى ایدئولوژیك، سیاسى و ارضى داشت گفت: اعمال حاكمیت بر اروند رود، مقابله با صدور انقلاب، تصرف و تجزیه قلمرو ارضى ایران، برترى و كسب جایگاه هژمون در منطقه و رهبرى جهان عرب

به گزارش قائم آنلاین، سعید تجری در گفت‌وگو ، با بیان اینکه ‌تجاوز رژیم بعث صدام به جمهورى اسلامى ایران علل، اهداف و انگیزه‌هاى ایدئولوژیك، سیاسى و ارضى داشت گفت: اعمال حاكمیت بر اروند رود، مقابله با صدور انقلاب، تصرف و تجزیه قلمرو ارضى ایران، برترى و كسب جایگاه هژمون در منطقه و رهبرى جهان عرب ازجمله مهم‌ترین علل و اهداف حمله می‌توان یاد کرد.

وی با اشاره به اینکه صدام پیروزى انقلاب اسلامى ایران و ایجاد نظامى انقلابى و مبتنى بر آموزه‌هاى شیعى، موجب احساس خطر حكومت بعثى عراق شد اظهار کرد: صدام اقدام پیشگیرانه از صدور انقلاب را در چارچوب اصل دفاع از خود، در پیش گرفت که نمونه‌ این امر در سخنان نماینده عراق در نشست غیرمتعهدها آشكار شد، وى اجراى احكام اسلامى آن‌هم با معیار ولایت‌فقیه را دخالت آشكار در امور داخلى كشورهاى دیگر دانست و تجاوز به ایران را در همین‌راستا توجیه كرد.

کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه پیروزى انقلاب اسلامى موجب به هم خوردن موازنه قوا در منطقه‌ خلیج‌فارس شد تصریح کرد: صدام درصدد تأمین اهداف جاه‌طلبانه‌ خود و برقرارى موازنه جدید قدرت در منطقه از طریق توسعه ارضى و مرزى بود آن هم در وضعیتى كه رژیم شاهنشاهى ایران سرنگون شده و رقیب هژمون عراق از بین رفته بود، فرصت مناسبى براى عراق فراهم شد تا این كشور در جهت منافع خود، جنگى سخت را آغاز کند ولی این آرزوی به تحقیر وی در عرصه بین‌المللی تبدیل شد.

تجری به حضور جوانان در دوران دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی حضور جوانان و نوجوانان باعث ناامیدی دشمن شد و استمرار این حضور و استفاده از ظرفیت‌های تخصصی آنان معادلات جنگ را به نفع کشورمان تغییر داد.

وی افزود: اگر به تاریخ دوران دفاع مقدس مراجعه کنیم فرماندهان جوانی حضور داشتند که ضمن تأثیرگذاری مثبت بر فضای جبهه‌ها، زمینه‌ساز پیروزی‌های بزرگ شدند.

این کارشناس سیاسی به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری اشاره و تأکید کرد: کلیدواژه اصلی بیانیه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که گام دوم انقلاب اسلامی پس از پایان ۴۰ سال ابتدایی را تبیین می‌کند همین میدان‌داری جوانان است، ایشان می فرمایند:  “استفاده از ظرفیت‌های کشور را نیازمند حرکت آتش به اختیار جوانان دانستند”.

تجری در پایان گفت: امروز نیز جوانان مؤمن و انقلابی همانند دوران دفاع مقدس آماده دفاع از کشور در عرصه‌های مختلف هستند و فقط لازمه حضور این ظرفیت بی‌بدیل خواست و اراده مسئولین است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 2 =