کد خبر : 183691
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
-

چوب حراج به یادگارهای «بانی و کلاید»

چوب حراج به یادگارهای «بانی و کلاید»

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از گاردین، در این حراجی ساعت متعلق به کلاید که وی در سال ۱۹۳۴ و در هنگام مرگ در دست داشت به قیمت ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ دلار فروخته شد و یک اسلحه متعلق به وی نیز به مبلغ بیش از ۶۸ هزار دلار به فروش رفت. همچنین نسخه‌ای از

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از گاردین، در این حراجی ساعت متعلق به کلاید که وی در سال ۱۹۳۴ و در هنگام مرگ در دست داشت به قیمت ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ دلار فروخته شد و یک اسلحه متعلق به وی نیز به مبلغ بیش از ۶۸ هزار دلار به فروش رفت.

همچنین نسخه‌ای از آگهی پلیس برای به دام انداختن این دو تبهکار تحت تعقیب در آن زمان نیز بیش از چهار دلار چوب حراج خورد.

«بانی الیزابت پاکر» و  «کلاید چستنات بارو» دو سارق و تبهکار بدنام و در عین حال معروف آمریکایی بودند که دست به فعالیت‌های مجرمانه‌ فراوانی در دوران رکود اقتصادی بزرگ می‌زدند. این دو سرانجام و پس از تلاش‌های فراوان پلیس در سال ۱۹۳۴ به ضرب گلوله کشته شدند.

«آرتور پن» کارگردان سرشناس در سال ۱۹۶۷ میلادی داستان «بانی و کلاید» را در قالب یک فیلم سینمایی به سینما آورد که به یکی از برترین آثار گنگستری تاریخ سینما تبدیل شد. این فیلم یکی از اولین فیلم‌های “هالیوود جدید” شناخته می‌شود که بسیاری از عرف‌های سینمایی هالیوود را شکست و به محبوبیت فراوانی نزد نسل جوان دست یافت.

فیلم «بانی و کلاید» که «وارن بینی» و «فی داناوی» نقش‌های اصلی آن را بر عهده داشتند، یکی از ۱۰۰ فیلمی است که توسط فهرست ملی ثبت فیلم آمریکا برای بازسازی و احیا انتخاب شده است. «بانی و کلاید» در مجموع نامزد ۱۰ جایزه اسکار شد و در نهایت دو جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای «استلا پرسونز» و بهترین فیلمبرداری را برای «برونت گوفی» به ارمغان آورد.

فیلم «بانی و کلاید» ساخته «آرتور پن»

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − 10 =