کد خبر : 183441
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
-

۶۰ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران دوباره کشت شدند

۶۰ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران دوباره کشت شدند

به گزارش قائم آنلاین، بارندگی‌های خوبی که طی ماه‌های گذشته در مازندران داشتیم اشتیاق شالی‌کاران را برای کشت دوم برنج بیشتر کرد و موجب شد امسال شالیزارهای بیشتری سبز شوند. درحالی‌که شالی‌کاران با اشتیاقی که سراپا وجودشان را فرا گرفت شالیزارها را سبز کردند بارش‌های تابستانی آنان را غافلگیر کرد. شالی‌کاران نگاهشان به آسمان است

به گزارش قائم آنلاین، بارندگی‌های خوبی که طی ماه‌های گذشته در مازندران داشتیم اشتیاق شالی‌کاران را برای کشت دوم برنج بیشتر کرد و موجب شد امسال شالیزارهای بیشتری سبز شوند.

درحالی‌که شالی‌کاران با اشتیاقی که سراپا وجودشان را فرا گرفت شالیزارها را سبز کردند بارش‌های تابستانی آنان را غافلگیر کرد.

شالی‌کاران نگاهشان به آسمان است و امیدوار هستند شرایط به‌گونه‌ای رقم بخورد که بتوانند هرچه شالیزارها را برداشت کنند، چراکه بارش‌های پاییزی اگر از وضعیت خوبی برخوردار باشد دیگر آنان نگران فصل برداشت آینده نخواهند بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: امسال ۱۰۰ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران شامل ۴۰هزار هکتار به کشت رتون و ۶۰هزار هکتار به کشت دوم برنج رفت.

عزیزالله شهیدی‌فر با اشاره به اینکه بارندگی‌ها به کشاورزان کمک کرد، افزود: بارندگی‌های خوب موجب شد هزینه داشت کاهش یابد.

وی بیان کرد: موضوعی که این روزها کشاورزان را نگران کرده بارندگی‌ها سرعت رشد شالی‌ها را کاهش داده و خوشه‌دهی را به تاخیر انداخته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: اگر تا نیمه نخست مهر ماه بارش‌ها به‌صورت مداوم نباشد این موضوع مدیریت خواهد شد.

به گزارش فارس، امیدواریم شالی‌کاران هرچه سریع‌تر بتوانند محصولات خود را برداشت کنند و همه مردم خوشحال از بارش‌های پاییزی خود را برای فصل کشت آینده آماده کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 4 =