کد خبر : 183437
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
-

شناسایی ۸ هزار نوع تخلف اقتصادی طی ۵ ماهه امسال در مازندران

شناسایی ۸ هزار نوع تخلف اقتصادی طی ۵ ماهه امسال در مازندران

به گزارش قائم آنلاین، حسین اصغرزاده در گفت‌وگو ، در خصوص آخرین عملکرد نظارت بر واحدهای صنفی، خدماتی و کالایی فعال در استان گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مردادماه امسال، تعداد ۸۹ هزار و ۴۱۸ مورد بازرسی از بخش‌های مختلف کالایی و خدماتی انجام شد. وی با بیان اینکه از این میان، تعداد ۷

به گزارش قائم آنلاین، حسین اصغرزاده در گفت‌وگو ، در خصوص آخرین عملکرد نظارت بر واحدهای صنفی، خدماتی و کالایی فعال در استان گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مردادماه امسال، تعداد ۸۹ هزار و ۴۱۸ مورد بازرسی از بخش‌های مختلف کالایی و خدماتی انجام شد.

وی با بیان اینکه از این میان، تعداد ۷ هزار و ۷۹۵ نوع تخلف اقتصادی کشف شد؛ افزود: از مجموع پرونده‌های متشکله، تعداد ۶ هزار و ۳۴۹ مورد پرونده به مراجع ذی صلاح ارسال شد.

مدیر نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران ارزش ریالی کل پرونده‌های متشکله را بیش از ۱۷۲ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: طی مدت فوق، گران‌فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور در صدر تخلفات قرار داشتند.

این مسئول تعداد بازرسی از واحدهای خبازی را ۶ هزار و ۸۴۳ مورد عنوان و بیان کرد: ۷۶۱ واحد متخلف در این بازرسی‌ها شناسایی و ارزش ریالی این تخلفات، ۵ میلیارد و ۶۳۵ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۲۷۳ ریال برآورد شده است.

اصغرزاده تعداد بازرسی‌ها از واحدهای عرضه مصالح ساختمانی را ۳ هزار و ۵۱ مورد برشمرد و افزود: ۲۵۲ واحد متخلف به تعزیرات معرفی و ارزش ریالی تخلفات مکشوفه نیز بیش از دو میلیارد ریال برآورد شده است.

وی از انجام یک‌هزار و ۷۴۹ مورد بازرسی از واحدهای عرضه سم و ادوات کشاورزی در طرح نظارتی نهاده‌های کشاورزی در ایتان خبر داد و مطرح کرد: در این طرح، ۹۹ واحد متخلف شناسایی و ارزش ریالی تخلفات کشف شده، بیش از دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

مدیر نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از انجام بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ مورد بازرسی از واحدهای خدماتی و کالایی در بخش قاچاق خبر داد و متذکر شد: ۱۹۱ واحد متخلف در استان شناسایی و جمع کل ارزش کالاهای کشف شده، ۱۱۶ میلیارد و ۸۳۶ میلیون و ۱۹۲ هزار ریال برآورد شده است.

این مسئول از انجام طرح نظارتی برنج در راستای نظارت بر روند فعالیت واحدهای صنفی عرضه‌کننده برنج برای جلوگیری از تخلیط و تقلب انواع برنج خبر داد و گفت: طی اجرای این طرح تاکنون، یک هزار و ۸۲۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام و ۶۷ واحد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

به گفته اصغرزاده؛ جمع کل ارزش ریالی پرونده‌های متشکله در این بخش، بیش از ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 + یک =