کد خبر : 183352
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
-

درخواست رئیس موسسه لغت‌نامه دهخدا از سازمان سنجش

درخواست رئیس موسسه لغت‌نامه دهخدا از سازمان سنجش

به گزارش قائم آنلاین، دکتر علی درزی در گفت‌وگو ، از برگزاری پنجمین دوره آزمون «سامفا» در این موسسه خبر داد و گفت: این آزمون را سازمان سنجش برای دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در ایران برگزار می‌کند و آزمونی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. وی با بیان این‌که مدرک این آزمون مشابه

به گزارش قائم آنلاین، دکتر علی درزی در گفت‌وگو ، از برگزاری پنجمین دوره آزمون «سامفا» در این موسسه خبر داد و گفت: این آزمون را سازمان سنجش برای دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در ایران برگزار می‌کند و آزمونی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

وی با بیان این‌که مدرک این آزمون مشابه مدرک تافل و آیلتس برای دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور است، گفت: زمان اعلام نتایج آزمون سامفا توسط سازمان سنجش (سازمان برگزارکننده) تعیین می‌شود.

دکتر درزی در ادامه یادآور شد: مقرر است این آزمون سالی چندین بار برای دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در کشور برگزار شود. زیرا بنا بر قانون سازمان دانشجویان شرط فارغ‌­التحصیلی دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در ایران شرکت در این آزمون تا قبل از پایان تحصیل آنان است.

رئیس موسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در این آزمون مهارت‌های زبان‌آموزان در چهار بخش شنیداری، خواندن، نوشتاری و گفتاری سنجیده می‌شود.

گفتنی است پیش از این زمزمه‌هایی مبنی بر درخواست برخی سازمانها و مراکز مرتبط با زبان و ادبیات فارسی در خصوص درخواست کسب مجوز برگزاری این آزمون مطرح شده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 7 =