کد خبر : 183275
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
-

پزشک‌ها در حد استاندارد بیماران را پذیرش کنند

پزشک‌ها در حد استاندارد بیماران را پذیرش کنند

به گزارش قائم آنلاین، آزیتا نوروزی در گفت وگو ، با اشاره به اینکه ۷۹ هزار و ۳۹۰ نفر از ابتدای امسال در درمانگاه تامین اجتماعی پذیرش شدند، گفت: از این بین ۷۳ هزار و ۶۲ نفر  ویزیت شدند و ۵۵ هزار و ۸۹۸ نفر دارو گرفتند که جمعا ۲۳۶ هزار و ۳۹۹ قلم دارو

به گزارش قائم آنلاین، آزیتا نوروزی در گفت وگو ، با اشاره به اینکه ۷۹ هزار و ۳۹۰ نفر از ابتدای امسال در درمانگاه تامین اجتماعی پذیرش شدند، گفت: از این بین ۷۳ هزار و ۶۲ نفر  ویزیت شدند و ۵۵ هزار و ۸۹۸ نفر دارو گرفتند که جمعا ۲۳۶ هزار و ۳۹۹ قلم دارو شد.

وی با بیان اینکه ۵ هزار و ۶۵۳ نفر به آزمایشگاه مراجعه کردند، عنوان کرد: ۵ پزشک خانواده، ۳ دندانپزشک، ۳ متخصص، یک دکتر آزمایشگاه، داروساز، پزشک متخصص زنان و جراح در این درمانگاه حضور دارند.

مدیر درمانگاه تامین اجتماعی آمل خاطرنشان کرد: هر پزشک عمومی باید به طور میانیگین  هر روز ۹۰ بیمار و پزشک متخصص ۸۰ بیمار را پذیرش کند، اما در این درمانگاه شاهد هستیم که روزانه ۱۶۰ بیمار ویزیت می شود و این از استانداردها دور است.

وی ادامه داد: افزایش ویزیت را نباید فدای کیفیت کنیم، پزشک ها باید در حد استاندارد بیماران را پذیرش کنند و بیشتر از آن از کیفیت کار کم خواهد کرد.

نوروزی به برنامه های پیش رو در درمانگاه تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: تاکید زیادی بر روزی نوبت دهی تلفنی داریم تا وقت مراجعه کنندگان کمتر گرفته شود و هم نظم و دقت باعث پیشرفت بهتر کار خواهد شد.

وی به راه اندازی کیوسک پذیرش در این درمانگاه خبر داد و تصریح کرد: یکی از اولویت های که از زمان مدیریت در این درمانگاه داشتم راه اندازی کیوسک پذیرش برای تسرعی در نوبت دهی بود.

نخستین بانوی مدیر درمانگاههای تامین اجتماعی استان مازندران با بیان اینکه یک از مشکلات تاکید بیماران به ارجاع به متخصص است، عنوان کرد: پزشک عمومی در صورت ویزیت و صلاح دید می تواند به پزشک متخصص ارجاع دهد، متاسفانه به پزشکان عمومی اعتماد ندارند و میخواهند برای هر چیزی به متخصص مراجعه کنند.

وی افزود: مشکل دیگر علاقه بیماران به داروهاست و می خواهند هرچه عنوان کرده اند را پزشک نسخه کند در حالی که پزشکان با توجه به شرایط بیماران آنها را ویزیت می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 3 =