کد خبر : 183277
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵
-

نمی‌توان با سیاست لیبرالی کار کرد

نمی‌توان با سیاست لیبرالی کار کرد

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌‍الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: طوماری از مردم برای حمایت از دستگاه قضایی در برخورد با فساد و مفسدان امضاء شده است و این مسأله مهم است و باید ادامه یابد. وی افزود: برخی از بانوان اعتراض داشتند که چرا فلان خانم مفسد با چادر

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌‍الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: طوماری از مردم برای حمایت از دستگاه قضایی در برخورد با فساد و مفسدان امضاء شده است و این مسأله مهم است و باید ادامه یابد.

وی افزود: برخی از بانوان اعتراض داشتند که چرا فلان خانم مفسد با چادر در دادگاه حاضر می‌شود و به چادر اهانت می‌شود که مسأله مهمی بود که اگر چادری هم باشند؛ از روح چادر فاطمه زهرا(س) فاصله دارند و چادر نباید بدنام شود.

امام جمعه نکا گفت: نمادهای مذهبی نباید ملعبه‌های افراد مفسد و سوءاستفاده کننده باشد و باید در این بخش توجه ویژه اعمال شود.

محمدی‌لایینی افزود: هفته پیش رو روز جهانی صلح است و از روز یکشنبه ۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس است؛ دوشنبه سالروز تخریب حرم عسگریین در سامرا، چهارشنبه براساس روایتی شهادت امام سجاد(ع) است که از مناسبت‌های پیش رو است.

وی با اشاره به بمباران تأسیسات نفتی عربستان در روزهای گذشته توسط پهپادهای یمن، خاطر نشان کرد: این حمله از جمله مواردی است که در روزهای گذشته اتفاق افتاد که ۱۰ پهپاد از یمن بلند شده و تأسیسات نفتی حساس عربستان را در ۶۰ کیلومتری نیروی آمریکا مورد حمله قرار دارد و سامانه دریایی آمریکا متوجه نشود و ۵۰ درصد از صادرات نفتی عربستان از بین برود؛ بیانگر اقتدار است.

امام جمعه نکا بیان داشت: یمن به جایی رسیده که امروز برای عربستان تهدید شده است و جریان ابرهه، توسط خداوند مهندسی معکوس شد و عربستان ابرهه زمان است و خداوند ابابیل‌های مدرن امروزی را فرستاد تا ابرهه زمان را از بین برود که این قدرت خداوند است.

محمدی‌لایینی گفت: روحیه استشهادی و جهادی مهم است و این موارد از این روحیه است و باید این روحیه تقویت شود.

وی اضافه کرد: اگر یادواره شهدا می‌گیریم و خیابان و کوچه‌هامان را با نام شهدا تزیین می‌کنیم و برخی آن را عوض می‌کنند، برگرفته از روحیه انقلابی، جهادی و استشهادی ماست.

امام جمعه نکا خاطرنشان کرد: با سیاست لیبرالی نمی‌توان کار کرد و باید با روحیه انقلابی وارد میدان شد.

محمدی‌لایینی گفت: باید مقاومت کنیم که با مقاومت، توان دشمن از هم پاشیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از مسؤولان می‌گویند اگر مصلحت باشد؛ مذاکره می‌کنیم؛ افزود: اینگونه چندپهلو حرف زدن؛ معنا ندارد و باید شفاف و انقلابی صحبت کرد.

به گفته خطیب جمعه نکا، عربستان صدها میلیارد دلار سلاح از آمریکا خرید که امنیت او تأمین شود و امروز همان قدرت نتوانست کاری انجام دهد و این در حالیست که همچنان توسط آمریکا همچنان مورد تهدید است.

محمدی‌لایینی گقت: جمهوری ما جمهوری عزت است و پادشاهی عربستان، پادشاهی ذلت است و روحیه جهادی و استشهادی ما موجب شد تا در اوج باشیم.

وی همچنین بیان داشت: در رابطه با جنگ ایران و عراق، صدام گفته بود که من به زودی در تهران خواهم بود و در سوریه هم بسیاری از دشمنان گفتند طرف یک هفته کار سوریه تمام است؛ عربستان هم گفت یک هفته‌ای کار یمن تمام است و داعش هم گفت یک هفته‌ای کار عراق تمام است؛ اما خداوند خواست که پیروزی با ما و مستضعفان منطقه باشد.

امام جمعه نکا در ادامه با تأکید بر تقوا یادآور شد: اهل تقوا باشیم و برای باتقوا بودن، نباید دل در گرو دنیا باشد و اگر علاقه، دلبستگی و وابستگی به دنیا باشد؛ خوب نیست و علاقه باید به آخرت باشد و رسیدن به آخرت مورد توجه باشد.

محمدی‌لایینی افزود: از امام علی(ع) داریم که برای رسیدن به بهشت باید مهریه بپردازی و باید دنیا را طلاق دهی تا به بهشت برسی و یکی از ابزارهای تربیتی اهل بیت این بود که چه کنیم تا بهشتی شویم.

وی گفت: بهشتی شدن باید آرمان و آرزو باشد و در این راستا شهادت زیبایی دارد چرا که بهشت تضمینی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + 12 =