کد خبر : 183162
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵
-

نیاز به ۴۰۰۰ واگن جدید مسافری داریم

نیاز به ۴۰۰۰ واگن جدید مسافری داریم

به گزارش قائم آنلاین، ظهر امروز مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه آهن شمال در اداره راه آهن مرکز ساری برگزار شد. پیش از این یوسف گران‌پاشا که از او به عنوان نخستین مدیرکل بومی راه‌آهن شمال نیز یاد می‌شود حدود ۶ سال و ۳ ماه و ۸ روز این سمت را در مازندران بر

به گزارش قائم آنلاین، ظهر امروز مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه آهن شمال در اداره راه آهن مرکز ساری برگزار شد.

پیش از این یوسف گران‌پاشا که از او به عنوان نخستین مدیرکل بومی راه‌آهن شمال نیز یاد می‌شود حدود ۶ سال و ۳ ماه و ۸ روز این سمت را در مازندران بر عهده داشت.

گران‌پاشا با حکم مدیرعامل راه آهن ایران به عنوان مدیرکل خدمات ساختمانی و ایستگاهی راه آهن ایران انتخاب شده است.

مدیرعامل شرکت راه آهن ایران ،خدایار طالبی را که پیش از این معاونت راه آهن شمال کشور را برعهده داشت، به عنوان مدیرکل جدید شبکه ریلی شمال کشور منصوب کرد.

در ابتدای مراسم میرحسن موسوی معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وقوع سیل مازندران گفت: در جریان سیل مدیران این استان نگذاشتند  قطارهای باری و مسافر بری زمین‌گیر شوند.

وی با اشاره به سیاست‌های کلی راه آهن و توسعه حمل و نقل ریلی،  اظهار کرد: راه‌آهن نقشی بی‌بدیل در توسعه کشور و سهمی تعیین کننده در تولید ناخالص ملی و ارتباط مستقیمی در ایجاد اشتغال پایدار دارد.

موسوی یادآور شد: مقام رهبری در بحث توسعه حمل و نقل ریلی دولت در تدوین احکام قانون توسعه قانونی در این بخش را فراهم کرده و مجلس هم با رویکرد مثبت با تصویب و ابلاغ این قوانین پای کار است،  در برنامه ششم قوانین خوبی در حمایت از حمل و نقل ریلی کشور ایجاد شده است.

معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در حال حاضر راه برای توسعه حمل و نقل ملی کشور هموار است، بر طبق پیش‌بینی اگر سهم راه‌آهن در جا به جایی بار به ۳۰ درصد و در بخش مسافر به ۲۰ درصد برسد برطبق آن ما به حدود ۴۵۰ لوکوموتیو و ۴ هزار واگن مسافری احتیاج داریم.

 وی خاطرنشان کرد: راه‌آهن شمال نیاز به نگه داشت ابنیه تاریخی و برقی کردن پروژه اینچه‌برون دارد و انتظار ادامه این روند را داریم،  اقدامات خوبی هم در بخش جابه‌جایی بار و مسافر داشتیم.

یوسف گران‌پاشا مدیرکل سابق راه آهن شمال نیز اظهار کرد: در دوران مدیریت خودم حمایت‌های مسؤولان استان موجب شد تا ریل باس از یک مورد به چهار بازسازی خطوط کلی و خط امیرآباد صورت گیرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راه آهن شمال  افزود: سامانه پایانه حمل بار باید ارتقا پیدا کند همه ۲۲ ایستگاه بازسازی شده و دو تا بهسازی ایستگاه ساری و قائم‌شهر انجام شد ولی نیاز به ترمیم و بازسازی دارد که این کار را به مدیر بعدی محول می‌کنم.

گران‌پاشا گفت: انتظار می‌رود سیل۶۰ روز مسیر و خطوط راه آهن را مسدود می‌کرد ولی ظرف سه روز بازگشایی شد همه از ابتدا تا انتها پای کار بودند کار بازسازی فضای سبز هم باید ادامه پیدا کند.

خدایار طالبی مدیرکل جدید راه آهن شمال نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه ما در پروژه ثبت جهانی محور شمال هستیم و انتظار داریم که بازرسان یونسکو همکاری لازم را برای اجرای این کار بزرگ و ماندگار را داشته باشند‌، چرا که راه آهن بخشی از تاریخ کشور ما است در پشتش دو هدف رونق گردشگری داخلی و بعد حفظ این اثر ماندگار در جهان‌ نهفته است.

وی با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام گفت: سعی می‌کنم ادامه دهنده راه توسعه راه‌آهن‌ شمال کشور باشم، محور شمال با توجه سیل اخیر دچار چالش‌هایی شد که  اقدامات خوب بهسازی در حال انجام‌ است، احیای خطوط پل سفید و زیرآب در ۶٫۵ کیلومتر با اختصاص ۱۵ میلیارد تومان در حال اجراست، وظیفه خودم را به درستی انجام خواهد داد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح یادبودی از یوسف گران‌پاشا تقدیر و توسط معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی حکم مدیرکلی به خدایار طالبی محول شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − 1 =