کد خبر : 182873
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
-

سرانجام املاک “فریز” شده در اطراف مجموعه تاریخی مفخم

سرانجام املاک “فریز” شده در اطراف مجموعه تاریخی مفخم

به گزارش قائم آنلاین، رجب زاده در گفت و گو ، اظهار کرد: تعدادی از املاک موجود در اطراف مجموعه تاریخی مفخم نه از سوی اداره کل میراث فرهنگی تملک شده و نه اجازه ساخت و ساز و فروش به مالکان آنها داده می‌شود. وی افزود: برای اجرا و توسعه طرح‌های گردشگری در اطراف این

به گزارش قائم آنلاین، رجب زاده در گفت و گو ، اظهار کرد: تعدادی از املاک موجود در اطراف مجموعه تاریخی مفخم نه از سوی اداره کل میراث فرهنگی تملک شده و نه اجازه ساخت و ساز و فروش به مالکان آنها داده می‌شود.

وی افزود: برای اجرا و توسعه طرح‌های گردشگری در اطراف این مجموعه تاریخی قرار بر این شده تا شهرداری در ازای این املاک ملک یا آپارتمان معوض به آنها بدهد. برای توسعه و اجرای طرح های گردشگری در اطراف مجموعه تاریخی مفخم طرح آن تهیه شده است.

رجب زاده ادامه داد: قرار بر این بود تا با سفر وزیر میراث فرهنگی به خراسان شمالی این طرح معرفی شود.

مستوفیان، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی پیش از آن در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرده بود: از زمان مطرح شدن اجرای این طرح تاکنون ۵۰ درصد از پلاک‌های متعلق به مالکان شخصی خریداری شده است.

پیش از این حبیب الله یزدان پناه، ‌مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در نشست خبری گفته بود: تلاش بر این است تا در محدوده مجموعه مفخم فضایی همچون نقش جهان در اصفهان ایجاد کنیم و به دنبال آن هستیم تا این طرح را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشاور بکار گرفته شده است و مشاور در حال تهیه طرح لازم است.

وی اظهار کرد: قسمت جنوب بیمارستان امام رضا(ع) نیز که اکنون دیگر استفاده ای نمی شود، تبدبل به مکان تفریحی برای مردم خواهد شد.

وی در ارتباط با املاک فریز شده در محدوده این مجموعه تاریخی بیان کرد: تعدادی از ملاک ها متعلق به اداره کل راه و شهرسازی است که با اداره کل راه و شهرسازی مکاتبات لازم در خصوص تعیین تکلیف آن ها انجام شده است.

یزدان پناه به سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی به این استان طی هفته آینده اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مطرح شده در این سفر موضوع مجموعه تاریخی مفخم است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × پنج =