کد خبر : 182963
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
-

اجرای بیش از ۳ هزاربرنامه هفته دفاع مقدس در مازندران

اجرای بیش از ۳ هزاربرنامه هفته دفاع مقدس در مازندران

به گزارش قائم آنلاین، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جلسه نشست خبری و جمع خبرنگاران مقدس که به مناسبت بزرگداشت سی‌ونهمین سالگرد هفته دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به پیشینه جنگ دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ بر ما تحمیل شد و از

به گزارش قائم آنلاین، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جلسه نشست خبری و جمع خبرنگاران مقدس که به مناسبت بزرگداشت سی‌ونهمین سالگرد هفته دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به پیشینه جنگ دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ بر ما تحمیل شد و از طولانی‌ترین و پرهزینه‌ترین جنگ‌ها تا پایان قرن بیستم محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های خاص این جنگ نسبت به درگیری‌های دیگر گفت: در این جنگ دو ابر قدرت شرق و غرب پشت دولت عراق و حزب بعث بودند، همچنین اکثر کشورهای اروپایی و دولت‌های عربی هم حمایت کننده بودند.

ملکی تصریح کرد: ما بدون فرهنگ‌ عاشورا محکوم به شکست بودیم، دشمن با انجام محاسبات درست وارد شد ولی به روحیات عقیده و بصیرت مردم ایران توجه نکرد، همچنین قدرت ولایت فقیه دشمن را گیج کرد.

وی با بیان اینکه هنوز مردم ایران محکم ایستادند و با بصیرت افق را می‌بنند، گفت: مردم مشکلات زیادی را تحمل کردند و ۲۲۰ هزار شهید تقدیم این انقلاب کردند هنوز هم سربازان مقام رهبری جان برکف ایستادند.

ملکی خاطرنشان‌ کرد: اگر با همین فرهنگ دفاع مقدس پیش برویم و مسؤولان باورکنند که باید به دردهای مردم گوش فرا دهند انقلاب اسلامی ما بیمه شده و پرچم اسلام را به امام زمان تحویل خواهد داد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران گفت: در سی‌ونهمین سالگرد دفاع مقدس با شعار (ما پیروزیم) برنامه‌هایی در استان تشکیل با ۲۱ مصوبه ۱۶ کمیته اجرایی تدارک دیدیم که شرح وظایف و برنامه‌ها مشخص شده است.

وی اضافه کرد: در شهرستان‌ها هم در همه ۲۲ شهرستان ستاد اجرایی به ریاست فرماندار و دبیری فرماندهان سپاه تشکیل شد، بیش از ۳ هزار برنامه اجرایی در هفته گرامیداشت دفاع مقدس سال جاری پیش‌بینی کردیم، مهم‌ترین برنامه بازسازی عملیات والفجر ۸ است.

ملکی در ادامه سین برنامه‌های هفته دفاع مقدس از اولین روز تا هفتم مهر ماه آخرین روز به شرح زیر اعلام کرد:

*در روز یکشنبه ۳۱ شهریور ماه؛ باعنوان (قدرت، توانمندی، اقتدار و نیروهای مسلح) رژه نیروهای مسلح در میدان امام ساری برگزار خواهد شد.

*در روز دوشنبه یکم مهر ماه؛ با عنوان (دانش‌پژوهی، معرفت، جوانان و سربازان) همزمان با آغاز بازگشایی مدارس اعزام راویان دفاع مقدس برای یاداوری، صبحگاه مشترک نواختن زنگ ایثار و مقاومت در سراسر استان برگزار خواهد شد.

* در روز سه‌شنبه دوم مهر ماه؛ با عنوان (رونق، تولید،  حمایت مردمی و خودباوری) برنامه‌های فرهنگی برگزار خواهد شد.

* در روز چهارشنبه سوم مهر ماه ؛ با عنوان (بصیرت، دشمن‌شناسی، لایتمداری و دفاع همه جانبه) برنامه های فرهنگی مختلفی در سراسر استان برگزار می‌شود.

* در روز پنجشنبه چهارم مهر ماه؛ با عنوان (شهیدان،جانبازان، آزادگان و فخرآفرینان) عطر افشانی مزار شهدا و تجلیل از خانواده شهدا و تکریم خانواده های شهدا ۸۰۰دیدار در دستورکار ما قرار دارد.

* در روز جمعه پنجم مهر ماه؛ با عنوان (معنویت، وحدت ملی خانواده و ورزش همگانی)  حضور گسترده نیروهای مسلح با شرکت در نمازجمعه و قبل ازخطبه راویان در همه شهرستانها سخنرانی خواهند کرد، بازسازی عملیات والفجر ۸ را در مرکز فرهنگی همزمان در شهرستان نوشهر تا آخرین روز از هفته دفاع مقدس را داریم.

* در روز شنبه ششم مهر ماه؛ با عنوان (حماسه آوران،  رزمندگان و جهادگران) برنامه های مختلفی داریم.

* در روز یکشنبه هفتم مهر ماه؛ با عنوان( فرماندهان،  پیشکسوتان و مسؤولان) برنامه های سالروز شهادت و بزرگداشت پیشکسوتان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش − پنج =