کد خبر : 182939
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
-

آنگ سان سوچی کجای قصه پر درد مسلمانان روهینجا است؟‍!

آنگ سان سوچی کجای قصه پر درد مسلمانان روهینجا است؟‍!

به گزارش قائم آنلاین، مرزوقی داروسمان، بازرس ارشد سازمان ملل اظهار کرد، “شاید مساله این بوده” که آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار از سرکوب روهینجایی‌ها “بی‌اطلاع” بوده اما او پس از آن در واکنش به این خشونت‌ها کاری نکرد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، داروسمان که طی دو سال گذشته ریاست یک ماموریت حقیقت یاب

به گزارش قائم آنلاین، مرزوقی داروسمان، بازرس ارشد سازمان ملل اظهار کرد، “شاید مساله این بوده” که آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار از سرکوب روهینجایی‌ها “بی‌اطلاع” بوده اما او پس از آن در واکنش به این خشونت‌ها کاری نکرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، داروسمان که طی دو سال گذشته ریاست یک ماموریت حقیقت یاب سازمان ملل در میانمار را بر عهده داشته، گفت: نقش سوچی در این وقایع هنوز سوالی بی پاسخ است.

داروسمان این اظهارات را پس از انتشار گزارشی از سوی تیمش بیان کرد که خواستار اجرای عدالت علیه عاملان این خشونت شده و نام صدها تن از افرادی را که ممکن است در این خصوص  محاکمه شوند، ذکر کرده است. نام چندین تن از ژنرال‌های ارشد میانمار نیز در این فهرست قرار دارد.

این ماموریت حقیقت‌یاب خواستار محاکمه سوچی نشده اما اظهارات داروسمان احتمالا فشار بین‌المللی بر سوچی را که سکوتش طی حوادث راخین انتقادات بسیاری را به دنبال داشت، بار دیگر افزایش دهد.

کیاو موئه تون، سفیر میانمار در سازمان ملل در همین جلسه تاکید کرد که دولت میانمار “هرگز نقض حقوق بشر علیه کسی را تحمل نمی‌کند” و قادر به مواخذه عاملان وقایع راخین است.

یانگی لی، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور میانمار نیز در این نشست از سوچی درخواست کرد که “چشمانش را باز کند، بشنود و با قلبش احساس کند و پیش از آنکه خیلی دیر شود از اختیارات اخلاقی‌اش استفاده کند”.

کریستوفر سیدوتی، یکی از اعضای این ماموریت حقیقت یاب اظهار کرد، وضعیت حقوق بشر در میانمار طی ۱۲ ماه گذشته بهبود نیافته و به نوعی بدتر هم شده است.

وی افزود: هر چه این شرایط ادامه یابد، خلاصی بخش غیرنظامی دولت از مسئولیت بین‌المللی وضعیت حقوق بشر در میانمار دشوارتر خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + 16 =