کد خبر : 182700
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
-

رنتزی در اندیشه جدایی از حزب حاکم ایتالیا و تشکیل جبهه جدید

رنتزی در اندیشه جدایی از حزب حاکم ایتالیا و تشکیل جبهه جدید

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، ماتئو رنتزی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا امروز (سه‌شنبه) همچنین تاکید کرد که این اقدام می‌تواند درخواست تشکیل یک دولت ائتلافی را گسترش دهد. رنتزی که رهبری حزب دموکراتیک را از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ بر عهده داشت، پس از آنکه حزب راست افراطی لیگ به رهبری ماتئو سالوینی،

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، ماتئو رنتزی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا امروز (سه‌شنبه) همچنین تاکید کرد که این اقدام می‌تواند درخواست تشکیل یک دولت ائتلافی را گسترش دهد.

رنتزی که رهبری حزب دموکراتیک را از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ بر عهده داشت، پس از آنکه حزب راست افراطی لیگ به رهبری ماتئو سالوینی، وزیر کشور سابق از ائتلاف با جنبش پنج ستاره به امید برگزاری انتخابات زودهنگام خارج شد، به فکر جدایی از حزب حاکم افتاد.

گرچه رنتزی حالا عضو سنا از حزب حاکم است، اما روابط خوبی با حزبش ندارد به ویژه جناح چپی‌ها و شایعاتی برای تشکیل یک دولت جدید توسط او وجود دارد.

او در مصاحبه امروز خود با روزنامه لا ریپابلیکا گفته است: حزب حاکم حالا مجموعی از گروه‌های مختلف است. نگرانم که این حزب نتواند به اقدامات خصمانه سالوینی پاسخ دهد. گروه‌های پارلمانی احزاب جدید قرار است در روزهای آتی تشکیل شوند و حدود ۳۰ قانونگذار از من حمایت می‌کنند.

حزب حاکم ایتالیا ۱۱۱ کرسی در مجلس نمایندگان و ۵۱ کرسی هم در سنا در اختیار دارد.

نخست‌وزیر سابق ایتالیا درباره جدایی از حزب حاکم گفت: “این برای همه خوب است. این به دولت اجازه می‌دهد تا به صورت مناسبی حمایت پارلمانی را گسترش دهد.” اما نیکولا زینگارتی، دبیر حزب حاکم با بیان اینکه تصمیم رنتزی “اشتباه” است، ادامه داد: ما متاسفیم.

به گفته تحلیلگران، اقدام رنتزی کار را برای جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا به منظور حفظ دولتش سخت‌تر می‌کند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + 15 =