کد خبر : 182248
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
-

کشف بیش از یک تن مواد مخدر در شرق فارس

کشف بیش از یک تن مواد مخدر در شرق فارس

به گزارش قائم آنلاین، سردار سرتیپ رهام بخش حبیبی یکشنبه ۲۴ شهریور در یک کنفرانس خبری گفت: سه روز قبل و پس از کسب اطلاع در خصوص تلاش یک باند مواد مخدر برای انتقال محموله‌ای به استان فارس، پلیس مبارزه با مواد مخدر ضمن شناسایی این باند، موفق به توقیف خودرو و دستگیری اعضا و

به گزارش قائم آنلاین، سردار سرتیپ رهام بخش حبیبی یکشنبه ۲۴ شهریور در یک کنفرانس خبری گفت: سه روز قبل و پس از کسب اطلاع در خصوص تلاش یک باند مواد مخدر برای انتقال محموله‌ای به استان فارس، پلیس مبارزه با مواد مخدر ضمن شناسایی این باند، موفق به توقیف خودرو و دستگیری اعضا و کشف بیش از یک تن انواع مواد مخدر شد.

حبیبی همچنین گفت: پلیس فارس از ابتدای امسال ۴۲ باند بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر را منهدم، بیش از ۵۰۰ خودرو، ۴۳ دستگاه موتور، بیش از ۸ هزار قاچاقچی، حمل کننده و توزیع کننده دستگیر و بالغ بر ۲۵ تن مواد مخدر کشف کرده است.

او با اشاره به افزایش ۱۶ درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به سال قبل، گفت: در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اقدامات تاثیرگذاری اجرا و پلیس فارس موفق به توقیف بیش از هزار خودرو و دستگیری نزدیک به ۲ هزار نفر قاچاقچی شده است.

حبیبی خاطرنشان کرد: در بحث قاچاق کالا ۷۴ پرونده ویژه تشکیل و ارزش کالاهای کشف شده ۱۹۰ میلیارد تومان ارزیابی شده است.

او از افزایش سرقتهای خرد از ابتدای امسال در فارس خبر داد و گفت: به نسبت افزایش سرقتها مبارزه با سارقان گسترده تر شده که افزایش ۳۰ درصدی کشفیات اموال مسروقه و دستگیری سارقان گواه این مدعا است.

حبیبی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۳۰ باند سرقت شناسایی و ۷۸ سارق دستگیر شده است، گفت: این افراد به ۷۱۰ مورد سرقت اعتراف کرده اند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: سرقت به عنف با استفاده از اسلحه سرد یکی از جرائم امسال بوده که تعداد زیادی از مجرمان در این ارتباط شناسایی و ۶ باند هم متلاشی شده است.

حبیبی گفت: ۷۶ خودروی سرقت شده از ابتدای امسال تاکنون کشف و به مالباختگان عودت داده شده است.

فرمانده انتظامی فارس در خصوص اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در استان، گفت: شب گذشته در ارتباط با یکی از این طرحها در شیراز ۱۶ سارق دستگیر شدند و به ۱۱۱ سرقت اعتراف کردند و از آنان ۱۰ قبضه اسلحه گرم و ۱۱ خودرو کشف و توقیف شده است.

او با اشاره به دستگیری ۳۰۰ تبعه خارجی غیرقانونی و کشف ۴۳ قبضه سلاح سرد در عملیات دیروز طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در فارس، گفت: یکی از اخبار تلخ بحث تصادفات است که عمدتا به دلیل بی دقتی راننده حادث می‌شود.

حبیبی گفت: خوشبختانه امسال ۶ درصد کاهش فوتی ۱۴ درصد کاهش مصدومان تصادفات را شاهد بوده ایم، اگرچه حتی یک قربانی تصادفات هم زیاد است.

وی گفت: بی توجهی به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه، تجاوز به چپ، رعایت نکردن حق تقدم و خستگی و خواب آلودگی از عوامل اصلی وقوع حوادث رانندگی محسوب می‌شود.

حبیبی با بیان اینکه ۴۲ درصد استفاده از فضای مجازی در فارس افزایش داشته است، گفت: این امر افزایش ۲۹ درصدی جرائم فضای مجازی را به دنبال داشته است؛ شهروندان قبل از ورود به فضای مجازی و استفاده از امکانات و خدمات این عرصه، اطلاعات لازم و کافی را در این خصوص کسب کنند.

فرمانده انتظامی تاکید کرد که رسانه ها برای افزایش آگاهی مردم در این خصوص همراهی کنند، گفت: علاوه بر برداشتهای غیرمجاز، ارتباطات غیرمشروع یکی از آسیبهای جدی فضای مجازی محسوب می شود که اگر آگاهی شهروندان ارتقاء یابد شاهد کاهش این آسیبها خواهیم بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 + سه =