کد خبر : 182041
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
-

کمک به دانش‌آموزان نیازمند در امتداد مهر حسینی

کمک به دانش‌آموزان نیازمند در امتداد مهر حسینی

به گزارش قائم آنلاین، کمتر از ۱۰ روز به بازگشایی مدارس باقی مانده است، دانش‌‌ آموزان پایه‌های پیش‌دبستانی، دبستان، راهنمایی و متوسطه مطابق با هر سال با شروع فصل پاییز سال تحصیلی جدیدی را آغاز می‌کنند. این روزها بازار خرید لوازم‌التحریر و لوازم دیگر مورد نیاز دانش آموزان داغ است، والدین و فرزندان با شور

به گزارش قائم آنلاین، کمتر از ۱۰ روز به بازگشایی مدارس باقی مانده است، دانش‌‌ آموزان پایه‌های پیش‌دبستانی، دبستان، راهنمایی و متوسطه مطابق با هر سال با شروع فصل پاییز سال تحصیلی جدیدی را آغاز می‌کنند.

این روزها بازار خرید لوازم‌التحریر و لوازم دیگر مورد نیاز دانش آموزان داغ است، والدین و فرزندان با شور و اشتیاق راهی بازار شده و آنچه می‌خواهند خریداری می‌کنند.

 طبق دستورالعمل آموزشی مدارس برای هر پایه تحصیلی وسایل مختص آن تعریف شده که در اختیار خانواده‌ها قرار داده می‌شود تا نسبت به خرید آن اقدام کنند.

بدیهی است که هر سال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش قیمت در بازار عرضه لوازم مورد نیاز تحصیلی دانش آموزان هستیم، در حال حاضر با مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور گرانی بیداد می‌کند.

مردم از هر قشری با هر نوع درآمدی از ماه‌ها قبل هزینه تحصیلی فرزندان خود را کنار گذاشته و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند، برخی از قبل، بعضی هم تا یک روز قبل از شروع ایام مدرسه اقدام به خریداری وسایل مورد نیاز دانش‌آموزان می‌کنند.

ولی بسیاری از خانواده‌ها و دانش‌آموزان هستند که به دلیل دارا بودن وضعیت نامناسب اقتصادی از پس هزینه تحصیلی فرزند خود برنمی‌آیند، رفتن به مدرسه و ادامه تحصیل هم موضوعی نیست که بتوان مانعش شد.

ماه آماده سازی دانش آموزان برای رفتن به مدرسه شهریور است، شهریور ماه امسال هم با ایام محرم و سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) مصادف شد، ایشان هزاران سال پیش در راه دفاع از حقوق مظلومان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و یاد و خاطره اش همچنان باقیست.

امام حسین‌(ع) در راه پدر بزرگوارشان‌ امیرالمؤنین علی (ع) قدم گذاشتند و همواره یاریگر نیازمندان بودند، همه می‌دانیم ایشان همچنان به یاد ضعیفان و مظلومان است هر که او را بخواند، دعای خیرش راهگشا خواهد بود.

سیدالشهدا با دعای خودش واسطه‌هایی را مأمور کمک به مردم دوستدار اهل بیت می‌کند، خوشبختانه هنوز انسان‌هایی هستند که به درد این قبیل از مردم و نیازمندان فکر می‌کنند و آنها را تنها نمی‌گذارند.

در ایام محرم خیریه ۱۱۰ امیرالمؤمنین شهرستان ساری که مجموعه‌ای با نظارت خانواده شهید عباسعلی نیرین است همزمان با ایام عاشورا در اقدامی انسان‌دوستانه و فرهنگی با ارائه فراخوان از اعضای خود دعوت کرد تا در تهیه لوازم التحریر و وسایل موردنیاز تحصیلی دانش آموزان نیازمند سهیم باشند.

رضاعلی نیرین برادر شهید عباسعلی نیرین ساروی و مدیر خیریه ۱۱۰ امیرالمؤمنین ساری در گفت و گو با ما گفت: خوشبختانه در روز عاشورا مبلغ ۱۳ میلیون تومان توسط اعضای این‌ خیریه  برای خرید لوازم جمع‌آوری شد و ما طی هماهنگی انجام شده توانستیم برای ۷۵ دانش آموز از شهر و روستاهای اطراف لوازم بخریم.

وی افزود: این لوازم برای دانش‌آموزان دختر و پسر در مقاطع مختلف تحصیلی شامل کیف، کفش و لوازم التحریر تهیه شد و توزیع آن از روز عاشورا شروع شده، و امروز به پایان رسید، وسایل به درب منزل دانش آموزان منتقل شد.

نیرین گفت: این وسایل برای هدیه به پیشگاه دردانه‌‌های  اباعبدالله حسین حضرت علی‌اصغر(ع) و رقیه(س) با آرزوی تعجیل در ظهور امام زمان (ع) و طلب سلامتی و طول عمر برای مقام معظم رهبری به نیابت از شهدا از طرف خانواده شهدا فراهم شده است.

مدیر این خیریه در پایان گفت: این کار با دعای خیر شهدا با هدف بهبود بخشیدن به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان انجام شد تا ادامه‌ دهنده راه امام و شهدا باشند، شهدا زنده‌اند و از حال و احوال همه ما آگاهی دارند.

این اقدام معنوی جای تحسین دارد اما تعداد دانش‌آموزان محروم و بی‌بضاعت استان بیشتر از اینهاست ؛ کاش راهی بود تا دلمان برای هم بتپد، دست دانش آموزان فقیر و یتیم را بگیریم و به آنها با چشم دیگری نگاه نکنیم، لحظه‌ای تأمل کنیم و خودمان را جای آنها بگذاریم،  همه با کمک هم نگذاریم هیچ دانش آموزی با چهره پریشان و ظاهری فقیرانه سال تحصیلی جدید را آغاز کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =