کد خبر : 182103
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
-

افتتاح سرای تجاری در ولگاگراد روسیه تا چند روز آینده

افتتاح سرای تجاری در ولگاگراد روسیه تا چند روز آینده

به گزارش قائم آنلاین، عبدالله مهاجر ظهر امروز در نشست خبری که در سالن اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران برگزار شد، با اشاره به افتتاح سرای تجاری در ولگاگراد روسیه اظهار کرد: هدف از افتتاح سرای تجاری نمایش کالاهای استان است که به‌صورت دائم در این سرا وجود دارد، به این دلیل

به گزارش قائم آنلاین، عبدالله مهاجر ظهر امروز در نشست خبری که در سالن اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران برگزار شد، با اشاره به افتتاح سرای تجاری در ولگاگراد روسیه اظهار کرد: هدف از افتتاح سرای تجاری نمایش کالاهای استان است که به‌صورت دائم در این سرا وجود دارد، به این دلیل که امکان افتتاح نمایشگاه وجود ندارد ولی با افتتاح سرای تجاری هر لحظه امکان دسترسی برای خریداران وجود دارد تا ارتباط تجاری اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه مزیت اصلی استان مازندران در حوزه مواد غذایی است، افزود: با توجه به بررسی‌های صورت‌گرفته ولگاگراد جنوب روسیه را انتخاب کردیم که بتوانیم زمینه فروش محصولات را فراهم کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران اضافه کرد: در ارتباط با آستراخان از ابتدا مخالف بودیم، به این دلیل که جز بندر آورده دیگری نداشت در مقابل تنها سیمان ازطریق دریایی حمل می‌شود.

مهاجر با اعلام اینکه بیش از ۹۸ درصد کالاهای ما از طریق زمینی و کانتینری حمل می‌شوند، تصریح کرد: با توجه به بررسی‌ها ولگاگراد را انتخاب کردیم تا اثرگذاری داشته باشد.

وی با طرح این سؤال که اگر سرای تجاری خوب بود در آستراخان جواب می‌داد، اضافه کرد: باید گفت جنوب روسیه دارای ظرفیت بالایی بوده، به این دلیل بیش از ۹۰ درصد روغن نباتی وارداتی است و در حال حاضر مخزن‌های امیرآباد پر از روغن‌های وارداتی است و باید اقدامات لازم برای تبدیل و توزیع آن در کشور انجام شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران بیان کرد: در ولگاگراد مکانی به مساحت ۱۰۰ متر را اجاره کردیم و هزینه زیادی نکردیم ببینیم چه جوابی می‌دهد و ۷۸ شرکت در این مکان محصولات را به نمایش خواهند گذاشت که در دوم مهرماه امسال افتتاح خواهد شد.

* بازاریابی اصل تجارت است

این مسؤول با بیان اینکه بازاریابی اصل تجارت است، گفت: ما نگاه فراتری در جنوب روسیه داریم موضوع سرای تجاری بسیار مهم است و باید تمام تلاش خود را در این زمینه به‌کار گیریم.

مهاجر در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: صنایع تبدیلی موضوع جدی و عمده است که اتاق بازرگانی وظیفه‌اش فراهم کردن شرایط و زمینه است تا تجار بتوانند از ای فضا استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امکانات کارآمدی در بحث صنایع تبدیلی نداریم، تصریح کرد: چه بسیار واحدهای صنایع تبدیلی در سطح استان که درب‌های‌شان بسته است.

* صنایع تبدیلی مازندران فصلی است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران ادامه داد: صنایع تبدیلی حوزه‌های مختلف کشاورزی در استان، فصلی بوده و به‌صورت چهار فصل و در طول سال نیست، اگر دولت  در این زمینه از یارانه و

صنایع تبدیلی حوزه‌های مختلف کشاورزی در استان، فصلی بوده و به‌صورت چهار فصل و در طول سال نیست، اگر دولت  در این زمینه از یارانه و مشوق‌های مختلف بهره نگیرد برای سرمایه‌گذار توجیه اقتصادی نخواهد داشت

مشوق‌های مختلف بهره نگیرد برای سرمایه‌گذار توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

مهاجر با تأکید بر اینکه اگر صنایع تبدیلی مازندران به‌روز نشود نتیجه خوبی نمی‌توانیم بگیریم، بیان کرد: متولی صنایع تبدیلی در استان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت است ولی اتاق بازرگانی مطالبه‌گر بود و یکی از خواسته‌های ما رونق در این زمینه است.

* تولیدکننده باید منفعت خود را ببیند

وی گفت: مهم‌ترین موضوع این است تولیدکننده باید منفعت خود را ببیند تا تولید کند در غیر این صورت متضرر خواهد شد و این بخش باید بروزرسانی شود.

* بخشنامه‌های خلق‌الساعه، مهم‌ترین مانع صادرات

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران به موانع صادراتی اشاره کرد و افزود: تا زمانی‌که خلق‌الساعه بخشنامه را دست مردم می‌دهیم انتظار صادرات را نباید داشته باشیم و باید بدانیم که یک صادرکننده از نظر اقتصادی به‌صورت روزمرگی نمی‌تواند قرارداد ببندد.

مهاجر بیان کرد: مشکلات و موانع موجب شده صادرکننده رغبتی برای صادرات ندارد، تولیدکننده‌ای داریم که با دارا بودن حدود ۱۲ تا ۱۵ هزار نیرو امکان لازم برای صادرات ندارد و اگر موانع و مسائل رفع نشود زمین‌گیر می‌شود که باید در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی در پایان درباره کارگروه رسانه گفت: لازم است همه دستگاه‌ها با اهمیت خبر و همچنین فعالیت‌های مهم خبرنگاران در عرصه اطلاع‌رسانی در این زمینه ورود پیدا کنند و از زحمات تلاش‌گران عرصه رسانه تجلیل کنند.

 در این نشست که با حضور مدیران خبرگزاری‌های مازندران برگزار شد، از خبرنگاران فعال حوزه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاوزی استان تجلیل به‌عمل آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × یک =