کد خبر : 181871
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
-

فعالیت ۱۲ گروه حرفه‌ای تعزیه در آمل

فعالیت ۱۲ گروه حرفه‌ای تعزیه در آمل

به گزارش قائم آنلاین، امیر امیرنیا در گفتگو ، با اشاره به ۱۲ گروه حرفه ای تعزیه در آمل اظهار کرد: حدود ۳۰۰ نفر در تعزیه فعالیت می کنند که در این بین دو  گروه به صورت بانوان هستند که فعالیت چشمگیری دارند. وی با بیان اینکه تعزیه می تواند در اثرگذار واقعه عاشورا در

به گزارش قائم آنلاین، امیر امیرنیا در گفتگو ، با اشاره به ۱۲ گروه حرفه ای تعزیه در آمل اظهار کرد: حدود ۳۰۰ نفر در تعزیه فعالیت می کنند که در این بین دو  گروه به صورت بانوان هستند که فعالیت چشمگیری دارند.

وی با بیان اینکه تعزیه می تواند در اثرگذار واقعه عاشورا در جامعه تاثیر بسزایی داشته باشد، عنوان کرد: به فرمونده حضرت امام (ره) تاثیر یک نمایش از درک منبر بیشتر است، کار تعزیه، نمایشی است و تاثیرگذاری بالایی در بین اقشار مختلف  جامعه خواهد داشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل از مشکلات تغزیه خوانان را نداشتن بیمه خواند و خاطرنشان کرد: انسجامی که در گروههای نمایشی خواهیم داشت در تعزیه نداریم و سازمان یافتگی وجود ندارد.

امیرنیا جایگاه تعزیه آمل را خوب دانست و افزود: در آمل وضعیت خوبی در تعزیه وجود دارد، اما مشکلی که در کل کشور در جریان است، این است که تعزیه به صورت خانوادگی تبدیل شده و تعدد گروها و قشرهای مختلف کم رنگ تر از گذشته هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 5 =