کد خبر : 181405
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
-

کمبود نیروی انسانی مهم‌ترین چالش آموزش و پرورش مازندران

کمبود نیروی انسانی مهم‌ترین چالش آموزش و پرورش مازندران

به گزارش قائم آنلاین، اسفندیار نظری در گفت‌وگو ، در ساری اظهار کرد: طی سال‌های اخیر گرایش دانش‌آموزان بیش‌تر به سمت رشته‌های نظری بوده اما با توجه به نیاز کشور به تحصیلات فنی و حرفه‌ای تلاش می‌کنیم دانش آموزان را از حوزه نظری به سمت حوزه فنی سوق دهیم. وی افزود: برابر برنامه ششم توسعه

به گزارش قائم آنلاین، اسفندیار نظری در گفت‌وگو ، در ساری اظهار کرد: طی سال‌های اخیر گرایش دانش‌آموزان بیش‌تر به سمت رشته‌های نظری بوده اما با توجه به نیاز کشور به تحصیلات فنی و حرفه‌ای تلاش می‌کنیم دانش آموزان را از حوزه نظری به سمت حوزه فنی سوق دهیم.

وی افزود: برابر برنامه ششم توسعه باید ۴۹٫۲۶ درصد دانش‌آموزان به فنی و حرفه‌ای و کاردانش و مابقی به رشته نظری هدایت شوند، افزود: در مازندران ۴ هزار و ۴۳۸ مدرسه وجود دارد که در آن ۵۳۵ هزار دانش آموز در سال تحصیل هستند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران به دو چالش پیش‌روی وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: کمبود نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی آموزش و پرورش استان است.

نظری با بیان اینکه مازندران نیازمند ۶۵ هزار ۴۶۰ ساعت آموزشی در مدارس است، عنوان کرد: بیشترین چالش نیروی انسانی در حوزه ابتدایی و کاردانش مازندران وجود دارد.

وی چالش دوم آموزش و پرورش را کمبود تجهیزات در مدارس دانست و گفت: آموزش و پرورش مازندران برای تجهیز مدارس نیاز به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار دارد که تاکنون ۳ میلیارد تومان آن تامین شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − 3 =