کد خبر : 181170
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
-

رایزنی هیات مصر و حماس درباره احیای وحدت ملی فلسطین

رایزنی هیات مصر و حماس درباره احیای وحدت ملی فلسطین

به گزارش قائم آنلاین، هیاتی از سازمان اطلاعات مصر به ریاست احمد عبد الخالق، مسئول پرونده فلسطین در این سازمان با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و یحیی السنوار، رهبر جنبش در غزه و دیگر رهبران آن دیدار کرد. ‎طرفین در این دیدار درباره اهمیت و راهبرد گسترش روابط دوجانبه در راستای تحقق

به گزارش قائم آنلاین، هیاتی از سازمان اطلاعات مصر به ریاست احمد عبد الخالق، مسئول پرونده فلسطین در این سازمان با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و یحیی السنوار، رهبر جنبش در غزه و دیگر رهبران آن دیدار کرد.

‎طرفین در این دیدار درباره اهمیت و راهبرد گسترش روابط دوجانبه در راستای تحقق منافع مشترک مصر و ملت فلسطین بخصوص در نوار غزه بحث و تبادل نظر کردند. جنبش حماس پیش از این بر رویکرد ثابت خود نسبت به ایجاد روابط استراتژیک با مصر و اهمیت و محوریت نقش مصر در منطقه تاکید کرده بود.

دو طرف همچنین در خصوص راه‌های کاهش درد و رنج ملت فلسطین و شکستن محاصره نوار غزه گفت‌وگو کردند. رهبری جنبش حماس بر اهمیت تلاش‌های مصر و لزوم تقویت آن تاکید کرد.

از دیگر محورهای دیدار هیات مصری با رهبران جنبش حماس، موضوع بازگرداندن وحدت ملی بود که طی آن حماس آمادگی کامل خود را برای گام برداشتن در مسیر ایجاد نظام سیاسی مبتنی بر همکاری تمام اقشار ملت فلسطین و از بین بردن دو دستگی جهت مقابله با چالش‌های پیش روی مسئله فلسطین اعلام کرد.

طرفین همچنین به ساز و کارهای همکاری در گذرگاه رفح پرداختند. بنا بر این گزارش، یک هیات امنیتی مصری روز (یکشنبه) برای پیگیری اوضاع غزه وارد آنجا شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =