کد خبر : 181191
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
-

تاسوعا، دل دادن در رکاب امامت

تاسوعا، دل دادن در رکاب امامت

به گزارش قائم آنلاین، این روزها، روزهای دلدادگی به سرور و سالار شهیدان است؛ این روزها در هر شهر و روستا و هر محله‌ای که پا می‌گذاری،  حال و هوای دیگری دارد، تکیه‌ها برپا شده اند، مساجد و حسینیه‌ها مهیای پذیرایی از عزاداران حسینی هستند و دسته‌جات مختلف عزاداری در قالب دسته‌های سنتی، سینه‌زنی و

به گزارش قائم آنلاین، این روزها، روزهای دلدادگی به سرور و سالار شهیدان است؛ این روزها در هر شهر و روستا و هر محله‌ای که پا می‌گذاری،  حال و هوای دیگری دارد، تکیه‌ها برپا شده اند، مساجد و حسینیه‌ها مهیای پذیرایی از عزاداران حسینی هستند و دسته‌جات مختلف عزاداری در قالب دسته‌های سنتی، سینه‌زنی و زنجیرزنی در حال عزاداری است.

هر چه به عاشورای حسینی نزدیک می‌شویم و دلدادگی ما در این شب و روزهای منتهی به عاشورای حسینی بیشتر از همیشه است و در این بین عزاداران مناطق شهر و روستای مازندران و به خصوص شرق این استان، دین خود را به امام حسین(ع) و یارانش ادا می‌کنند.

شرق مازندران همچون سایر نقاط کشور با آغاز محرم سیاه پوش شده و برپایی جلسات روضه، ذکر مصیبت امام حسین(ع) و یارانش، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، اطعام  دهی به عزاداران و دسته‌های عزاداری در منازل، تکایا و مساجد برپاست.

مردم عزادار شرق مازندران شب گذشته و امروز در شب و روز تاسوعای حسینی در گوشه و کنار شهر و روستاها با برپایی مراسم عزاداری و برپایی عزای حسینی در فراق این امام بزرگوار اشک ماتم ریخته و عزاداری کردند.

مردم بهشهر در شب تاسوعای حسینی با دسته‌روی و حضور در حسینیه قتلگاه بهشهر ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان نشان می‌دهند.

در کنار عزاداری‌های مختلف در شهرها که با برنامه‌ریزی‌های خاص و در قالب دسته‌جات عزاداری، سینه‌زنی و زنجیرزنی برگزار می‌شود؛ مناطق مختلف روستاهای هزارجریب و بخش مرکزی شهرهای بهشهر، نکا و گلوگاه هم با دسته‌جات سنتی خود حال و هوای دیگری به این شب و روزهای تاسوعا و عزای حسینی بخشیده‌اند.

این روزها که شب و روزهای تاسوعای بارانی را پشت سرمی‌گذرانیم دسته‌جات  عزای حسینی در روستاها در زیر باران رحمت الهی هم عزاداری خود را فراموش نکرده و عزای حسینی همچون همیشه با شور و شعور خاص برگزار است.

در کنار عزاداری‌های مختلف در روستاها، اطعام‌دهی سنتی، پخت شیربرنج، آش و ادای نذری که برعهده مردم است؛ زیارت اهل قبور و دیدار با خانواده‌های شهدا و افرادی که به تازگی عزیز خود را از دست داده‌اند از برنامه‌های مهم مردم شرق مازندران در روستاها و به خصوص در بخش هزارجریب نکا، بهشهر و گلوگاه است که با حضور جوانان، کودکان، مردان و زنان و افراد کهنسال برگزار می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − 13 =