کد خبر : 180921
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
-

برپایی ایستگاه‌های کشتار نذری در زنجان

برپایی ایستگاه‌های کشتار نذری در زنجان

به گزارش قائم آنلاین، محمدباقر حاج‌کاظمی در گفت‌وگو ، با تاکید بر اینکه شهروندان کشتارهای خود را در این ایستگاه‌ها انجام دهند، اظهار کرد: ناظران بهداشتی در میادین احشام مجاز، حضور دارند و مسائل بهداشتی و شرعی به جد رعایت می‌شود. همچنین ۳۵ بازرس بهداشتی و ۲۲ ناظر شرعی در هیئات مذهبی حضور یافته و

به گزارش قائم آنلاین، محمدباقر حاج‌کاظمی در گفت‌وگو ، با تاکید بر اینکه شهروندان کشتارهای خود را در این ایستگاه‌ها انجام دهند، اظهار کرد: ناظران بهداشتی در میادین احشام مجاز، حضور دارند و مسائل بهداشتی و شرعی به جد رعایت می‌شود. همچنین ۳۵ بازرس بهداشتی و ۲۲ ناظر شرعی در هیئات مذهبی حضور یافته و راهنمایی‌های لازم را ارائه خواهند داد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه در هنگام حرکت دسته‌های بزرگ، ۶ ایستگاه ثابت ذبح در نظر گرفته شده است، ادامه داد: از مردم درخواست می‌شود، کشتارهای خود را در این ایستگاه‌ها انجام دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه روش هدایت خون و خون‌آبه نذورات در ایستگاه‌های ثابت سطح شهر پیش‌بینی شده است، ادامه داد: ضلع جنوبی حسینیه، خیابان فردوسی، سبزه‌میدان، میدان انقلاب اوایل سعدی جنوبی، چهارراه صدر جهان و مقابل پارکینگ امام‌زاده سید ابراهیم مکان‌های پیش‌بینی شده به عنوان ایستگاه‌های کشتار نذورات مردمی است و در آن‌ها هم ناظر ذبح شرعی و هم ناظر بهداشتی حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه ذبح نیابتی نذورات، به رعایت مسائل بهداشتی و شرعی کشتارها بین عزاداران کمک شایانی می‌کند، افزود: در این طرح، مبلغی در اختیار حسینیه اعظم قرار ‌می‌گیرد تا نسبت به خرید دام و کشتار آن اقدام کنند. در ادامه این کشتارها زیر نظر دامپزشکی و در شرایط مناسب شرعی و بهداشتی انجام می‌شود.

حاج‌کاظمی خاطرنشان کرد: عزاداران حسینی می‌توانند با شرکت در طرح نذر نیابتی علاوه بر مدیریت مناسب، صرفه‌جویی در زمان، سهولت در خرید دام، نظارت بهداشتی دقیق و جلوگیری از فساد گوشت به علت طولانی شدن فاصله ذبح تا قطعه‌بندی، از بروز مشکلات بهداشتی از قبیل شیوع تب کریمه کنگو به میزان قابل توجهی پیشگیری کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان نیز گفت: محدودیت‌های ترافیکی یوم‌العباس از ساعت ۱۱ صبح امروز شروع خواهد شد.

علی‌اصغر شیرمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هر سال همزمان با ماه محرم راهنمایی و رانندگی استان زنجان به منظور برقراری نظم و امنیت مطلوب رفاه حال عزاداران حسینی، محدودیت‌های ترافیکی را اجرایی می‌کند، به طوری‌که از امروز یکشنبه ۱۷ شهریور (هشتم محرم) نیز به مناسبت برگزاری دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان، محدودیت‌های ترافیکی در شهر زنجان اعمال می‌شود.

رئیس ‌پلیس‌راه استان زنجان با اشاره به اینکه محل‌هایی برای پارکینک در نظر گرفته شده است، یادآور شد: امسال برای راحتی مسافران و همشهریان، در ۱۰ نقطه از شهر پارکینگ‌هایی در نظر گرفته شده که رانندگان می‌توانند خودرو خود را این مکان‌ها پارک کنند.

وی با اشاره به محل پارکینگ‌های در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: یک باب دبیرستان شاهد در خیابان سعدی ‌وسط، یک باب دبیرستان شاهد در خیابان ۱۵ خرداد، دبیرستان ولیعصر، دبیرستان ضیایی در خیابان ضیایی، دبیرستان شریعتی، دبیرستان عصمت، دبیرستان فرهنگ در خیابان خواجه‌نصیر، دبیرستان شاهد شهید شهریاری در خابان کشاورز، مکانی در جنب راه‌آهن، به عنوان پارکینگ‌هایی است که برای خودروها در نظر گرفته شده است.

مسئول روابط‌عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان نیز گفت: ۵۴ پایگاه فوریت‌های پزشکی استان زنجان در مراسم عزاداری یوم‌العباس آماده‌باش هستند.

جواد مرادی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با آماده‌باش پایگاه‌های جاده‌ای و شهری فوریت‌های پزشکی استان زنجان در مراسم عزاداری یوم‌العباس، اظهار کرد: ۳۷ پایگاه جاده‌ای و ۱۷ پایگاه شهری با مجموع ۵۴ پایگاه فوریت‌های پزشکی در مراسم و دسته‌های عزاداری یوم‌العباس آماده‌باش هستند.

وی در رابطه با آماده‌باش و استقرار آمبولانس پایگاه شهری و جاده‌ای، افزود: اورژانس هوایی استان زنجان به صورت آماه‌باش قرار دارد. آمبولانس پایگاه‌های جاده‌ای در کنار جاده در روزهای قبل و بعد از برگزاری دسته حسینیه اعظم زنجان و استقرار شبانه در امام‌زاده حضرت ابراهیم (ع)، حسینیه اعظم، حسینیه ثارالله و زینبیه اعظم زنجان در دهه محرم استقرار می‌یابند.

این مسئول با اشاره به فعال بودن موتورلانس جهت پشتیبانی و اعزام به ماموریت‌های اورژانسی، ادامه داد: سه دستگاه موتورلانس جهت پشتیبانی و اعزام به ماموریت‌های اورژانسی مناطق پرترافیک و با تراکم جمعیت در دسته‌های حسینیه و زینبیه اعظم و یک خودرو فرماندهی به‌صورت سیار در مراسم دسته عزاداران حسینه اعظم و زینبیه فعال هستند.

وی در رابطه با آماده‌باش افزود: ۵ تیم پیاده سیار که هر تیم شامل ۲ نفر تکنسین فوریت‌های پزشکی جهت گشت زنی در مسیر دسته حسینیه اعظم زنجان و زینبیه تشکیل شده است. فوریت‌های پزشکی استان زنجان در جهت امدادرسانی به حوادث با تعداد مصدومان بالا، اتوبوس آمبولانس مستقر در ابتدای جاده بیجار که مجهز به دارو و تجهیزات اضافی بوده و کیت‌های حفاظت فردی و … آماده‌باش هستند.

مسئول روابط‌عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان، خاطرنشان کرد: در جهت نصب دو چادر بحران در محوطه بانک ملی سبزه میدان و دبیرستان مصطفی خمینی نصب شده است و همه مراکز درمانی و اتخاذ تدابیر لازم جهت افزایش ظرفیت پذیرش بیماران و مصدوم های احتمالی در صورت مواجهه با قربانیان متعدد شامل، ویزیت به موقع پزشکان، افزایش ظرفیت تخت‌های خالی به ویژه در بخش‌های اورژانس، اتاق عمل به صورت آماده‌باش قرار دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 6 =