کد خبر : 180777
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۹:۱۵
-

اخلاق‌مداری مطالبه مشترک مردم و مسئولان است

اخلاق‌مداری مطالبه مشترک مردم و مسئولان است

به گزارش قائم آنلاین، حجت الاسلام صادق اکبری در همایش طلایه داران معروف استان مازندران با بیان اینکه  اسلام بر پنج پایه استوار است که مهم‌ترین آن ولایت است اظهار کرد: ولایت از اساسی‌ترین پایه‌های اسلام است و مقبولیت اعمال به ولایتمدار بودن بستگی داردکه یکی از جلوه‌های زیبای صحنه کربلا ولایتمداری است. وی افزود:

به گزارش قائم آنلاین، حجت الاسلام صادق اکبری در همایش طلایه داران معروف استان مازندران با بیان اینکه  اسلام بر پنج پایه استوار است که مهم‌ترین آن ولایت است اظهار کرد: ولایت از اساسی‌ترین پایه‌های اسلام است و مقبولیت اعمال به ولایتمدار بودن بستگی داردکه یکی از جلوه‌های زیبای صحنه کربلا ولایتمداری است.

وی افزود: اولین مطالبه مردم و مسئولان از یکدیگر را حرکت در محور شریعت مقدس اسلام است یعنی هم مردم و هم مسئولین در این محور حرکت کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: متدین و دین باور و عامل به فرایض و احکام اسلام بودن مطالبه جدی اسلام از همه ما است.

اکبری نداشتن ولایت و رهبری را دلیل شکست بسیاری از انقلاب‌ها در مناطق مختلف جهان دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی از همان ابتدا بر پایه رهبری و ولایت شکل گرفته و چله اول را پشت سرگذاشته و چله دوم را با قدرت و اقتدار را آغاز کرده است.

وی توجه به مکارم اخلاقی را سومین مطالبه دانست و بیان کرد: مکارم اخلاق اسلامی و الهی بسیار مهم است و رذائل اخلاقی به‌ویژه دروغ در حال گسترش است و از هیچ مسئول و شهروندی قابل قبول نیست که با دورغ و فرافکنی خود را به اثبات برساند و یا دیگران را با دروغ از چشم بیاندازند.

قانون مداری خواسته امام حسین(ع) است
رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه توهین و تهدید به ترتیب در صدر جرائم استان قرار دارد و گفت: در جامعه شیعی و علوی باید این رذائل اخلاقی کم باشد و حرمت همدیگر را حفظ و همدیگر را به دوری ازاین رذائل توصیه کنیم.

اکبری قانون‌مداری را فصل الخطاب و خواسته خواسته امام حسین(ع) دانست  اظهار کرد: در بخش‌های مختلف قانون را باید درست اجرا کنیم، بی‌قانونی و بی‌نظمی، هدر رفت سرمایه‌های ملی و لگدمال شدن شریعت را در پی دارد.

امام جمعه موقت ساری نیز بیان کرد: شجاعت، سخاوت، اخلاق خوش نسبت به خانواده، غیرتمندی از ویژگی‌های مؤمنان است.

حجت الاسلام محمد قاسمی با اشاره به اینکه غیرت ملی، ناموسی و دینی توسط بزرگان مورد تأکید قرار گرفته است اظهار کرد: غیرت ملی سبب می‌شود تا هیچ گاه زیر بار استکبار و ظلم و ستم نرویم، ستارخان و باقرخان دو شخصیت قهرمان ملی کشور که غیورمردانه از کشور دفاع کردند و زیر بیرق انگلیس استعمارگر پیر قرار نگرفتند.

وی با بیان اینکه با گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی هنوز فریاد دلسوزان نسبت به وضعیت حجاب و عفاف بلند است گفت: زندگی اهل بیت(ع) به ویژه حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) الگوی غیرت دربحث حفظ نوامیس هستند، همچنین حضرت امام حسین (ع) به شیعیان آموخته که باید نسبت به ناموس و عفاف و حجاب حساس باشید.

قاسمی با اشاره به اینکه مسئولین باید خشم مقدس داشته باشند خاطرنشان کرد: مسئولان نظام اسلامی باید خشم مقدس داشته باشند و یکی از نکاتی که مسئولان استان باید مورد توجه قرار دهند، حق الناس است که متأسفانه در جامعه ما کم‌رنگ شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − هشت =