کد خبر : 180688
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۹:۱۰
-

پخش زنده همایش‌های عاشورائیان حسینی از سیمای مازندران

پخش زنده همایش‌های عاشورائیان حسینی از سیمای مازندران

به گزارش قائم آنلاین، هادی ابراهیمی امروز در گفت‌وگو ، در ساری اظهار کرد: مراسم عزاداری عاشورائیان حسینی با عنوان ملت حسین(ع) در شهرهای مختلف مازندران ماحصل هماهنگی و تلاش صدا و سیما، ائمه جمعه، سپاه مازندران و هیأت‌های رزمندگان اسلام و فرمانداران این شهرهاست. وی با اشاره به اینکه این مراسم با این حجم

به گزارش قائم آنلاین، هادی ابراهیمی امروز در گفت‌وگو ، در ساری اظهار کرد: مراسم عزاداری عاشورائیان حسینی با عنوان ملت حسین(ع) در شهرهای مختلف مازندران ماحصل هماهنگی و تلاش صدا و سیما، ائمه جمعه، سپاه مازندران و هیأت‌های رزمندگان اسلام و فرمانداران این شهرهاست.

وی با اشاره به اینکه این مراسم با این حجم جمعیت، نظم و کیفیت مرثیه‌ها برای نخستین‌بار است که در مازندران شکل می‌گیرد، افزود: با الگوگیری از شهرهای موفقی مانند زنجان و یزد، برای توسعه فرهنگ عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و نیز ترویج معارف عاشورایی و تبلیغ هوشمندانه اهداف امام حسین(ع) که ظلم ستیزی، فسادستیزی، معنویت افزایی، آخرت‌گرایی، ولایت‌مداری، خشونت زدایی، اتحاد، انسجام و همبستگی اجتماعی و دفاع از حق و حقیقت و احیای اسلام ناب محمدی(ص) است، موفق شدیم در بازتعریفی از مراسم کوچک و پراکنده، شهرها را به داشتن حداقل یک مراسم یکپارچه ترغیب کنیم که الحمدالله این توفیق آغاز شده و سوادکوه پیشتاز این حرکت خداپسند است و در روزهای پیش رو ‌این حرکت شامل همه شهرها خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای مازندران پیرامون چگونگی این هماهنگی بیان کرد: نمایندگان ما به تک تک شهرها رفته و با متصدیان امر با محوریت ائمه جمعه جلسه گذاشتند و استانداردهای لازم چنین مراسمی را متذکر شدند که خوشبختانه بخوبی به مرحله اقدام رسیده است.

ابراهیمی در پاسخ به این سؤال که آیا این تصاویر فقط برای شبکه استانی قابل پخش می‌شود یا خیر گفت: ما منتظر بودیم تا چنین مراسمی از قالب کوچک محلی بیرون آمده و به بلوغ لازم برسد، فلذا با مدیران شبکه‌های سراسری بخصوص شبکه شما صحبت کردیم و ضمن زیر پوشش پخش رفتن مراسم سوادکوه، سایر شهرهای مازندران که اعلام آمادگی کرده‌اند را آنتن داده و این مراسم را زنده پخش خواهند کرد.

وی در خصوص کیفیت افزایی این مراسم گفت: بنا بر استفاده از مداحان بومی است و از این لحاظ از شعرا و مداحان انتظار داریم با تقبل زحمت بیشتر، اشعار و مراثی خود را ارتقاء دهند تا نه تنها شامل پخش سراسری بشوند، بلکه آنها را مشتاق به پخش مراسم عزاداری مازندران کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مازندران در پاسخ به سؤالی پیرامون مراسم عزاداری در مرکز استان گفت: ساری را هم هماهنگ کردیم و با توجه به ظرفیت‌های جمعیتی، مکانی و کیفیتی، طبعا شامل اولویت‌های پخشی است و در صورت ایجاد و اعلام آمادگی قطعا این اتفاق می‌افتد.

ابراهیمی گفت: مهمترین نکته، فرهنگ سازی برای برقراری چنین مراسمی است که باید در سال‌های بعد هم شاهد برپایی خودجوش، سازمان یافته و گسترده تر این مراسم در مازندران باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 10 =