کد خبر : 180486
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
-

زندانی شدن دو معترض روس در آستانه انتخابات

زندانی شدن دو معترض روس در آستانه انتخابات

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی گسترده‌ترین تظاهرات سال‌های اخیر روسیه که هفته‌های اخیر در اعتراض به نحوه برگزاری انتخابات محلی در مسکو شکل گرفت، معترضان بسیاری در انتظار صدور احکامی مشابه هستند. اپوزیسیون دولت روسیه این احکام را غیر متناسب عنوان کرده است. تظاهرکنندگان خواستار صدور مجوز برای شرکت

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی گسترده‌ترین تظاهرات سال‌های اخیر روسیه که هفته‌های اخیر در اعتراض به نحوه برگزاری انتخابات محلی در مسکو شکل گرفت، معترضان بسیاری در انتظار صدور احکامی مشابه هستند. اپوزیسیون دولت روسیه این احکام را غیر متناسب عنوان کرده است.

تظاهرکنندگان خواستار صدور مجوز برای شرکت لیست بلندبالایی از کاندیداهای اپوزیسیون در انتخابات مجلس قانون‌گذاری محلی (در هشتم سپتامبر) هستند؛ اما تاکنون موفق به این امر نشده‌اند و دلیل آن کمبود امضاهای حمایتی عنوان شده که اپوزیسیون آن را دروغ می‌خواند.

پلیس در ارتباط با این تظاهرات، تاکنون بیش از ۲ هزار نفر را دستگیر کرده و تحقیقات کیفری در مورد آن‌ها در جریان است. روز سه‌شنبه، دو نفر به دلیل حمله به پلیس در جریان یک تظاهرات بازداشت شدند و حال، اولین معترضانی هستند که احکام طولانی مدت زندان برایشان صادر شده است.

روز چهارشنبه، دو نفر دیگر نیز به زندان محکوم شدند که یکی از آن‌ها به نام “کریل ژوکوف”، به اتهام ضربه زدن به کلاه یک پلیس در جریان اعتراضات بیست و هفتم ژوئیه، برای سه سال محکوم به زندان شد؛ خود او این اتهام را رد کرده است.

با گذشت چند ساعت، دادگاه دیگری در مسکو، یک معترض ۴۸ ساله به نام “یوگنی کووالنکو” را با اتهام مشابه، به سه و نیم سال حبس محکوم کرد؛ تصاویری که در فضای مجازی پخش شده، او را در حال پرتاب یک سطل زباله به ماموان پلیس -که در حال دستگیری معترضان بودند- نشان می‌دهد؛ خود او منکر این اتهام است.

در تظاهرات قانونی دهم اوت مسکو که ناظران آن را بزرگترین تظاهرات هشت سال گذشته روسیه عنوان کرده‌اند، حدود ۶۰ هزار نفر شرکت داشتند؛ اما در تظاهرات چند روز پیش که بدون مجوز برگزار شد، این تعداد حدود هزار تن بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − شش =