کد خبر : 180342
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
-

میزبانی بابلی‌ها از شهید ابراهیم‌نژاد در تاسوعای حسینی

میزبانی بابلی‌ها از شهید ابراهیم‌نژاد در تاسوعای حسینی

به گزارش قائم آنلاین، محرم است و حال و هوای کربلا در دل همه مسلمانان جاری است، جوانان کشورمان در مکتب شهادت سیدالشهداء درس ایستادگی و شهادت را آموختند. حسین(ع) سرور و سالار شهیدان‌ است، گویی وعده داده که چنانچه افرادی برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر پا در عرصه شهادت بگذارند

به گزارش قائم آنلاین، محرم است و حال و هوای کربلا در دل همه مسلمانان جاری است، جوانان کشورمان در مکتب شهادت سیدالشهداء درس ایستادگی و شهادت را آموختند.

حسین(ع) سرور و سالار شهیدان‌ است، گویی وعده داده که چنانچه افرادی برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر پا در عرصه شهادت بگذارند مهمان او خواهند بود و با او همسفر و همراه هستند.

در تاسوعای حسینی امسال در استان‌مازندران در شهرستان بابل مردم ولایت‌مدار این استان در کنار سوگواری برای شهیدان دشت کربلا به عزای شهیدرضاعلی ابراهیم‌نژاد یکی از شهدای مهمان سیدالشهدا می‌نشینند.

شهید رضاعلی ابراهیم‌نژاد با عضویت بسیجی متولد سال ١٣۴١ در تاریخ ١٢ بهمن سال ۶۵ در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید که تا سال ٨۵ اطلاع دقیقی از وضعیت این شهید بسیجی وجود نداشت.

پس از ابلاغ قطعی شهادت به خانواده، سنگ‌مزاری در گلزار شهدای آرامگاه معتمدی بابل به عنوان یادمان این شهید گران‌قدر بنا شد.

پدر شهید قبل از شهادت شهید به رحمت ایزدی پیوست،  ولی مادر بزرگوار این شهید پس از ۲۳ سال چشم انتظاری فرزند، در سال ۸۸ به فرزند شهیدش پیوست.

شهید رضا علی ابراهیم‌نژاد پس از اتمام دو سال خدمت مقدس سربازی به خاطر اشتیاق به دفاع از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی با وجود داشتن همسر و یک فرزند دختر خردسال با عضویت بسیجی در گردان مالک اشتر لشکر ۲۵کربلا و حضور در منطقه عملیاتی شلمچه در تاریخ ۱۲بهمن سال ۱۳۶۵ به فیض شهادت نائل شد.

خبر تفحص پیکر مطهر این شهید سرافراز پس از ۳۳ سال چشم انتظاری با حضور حجت‌الاسلام روحانی امام جمعه بابل ، رمضانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بابل، مرادی دبیر هیات رزمندگان و قلی‌پور رئیس بنیاد شهید بابل و دماوندی مسؤول ایثارگران سپاه استان در حضور برادران شهید، به همسر و فرزند شهید ابلاغ شد.

بنا به درخواست همسر و خانواده شهید، مقرر شد در شب تاسوعا مراسم وداع شهید برگزار شود و در روز دوشنبه همزمان با تاسوعای حسینی و حضور شهید گرانقدر در تجمع عزاداران حسینی، راس ساعت ۱۱:۳۰ از آستانه مبارکه امامزاده قاسم(ع) بابل تا آرامگاه معتمدی تشییع شود.

در ادامه فرازی از وصیت نامه این شهید را باهم می‌خوانیم؛ بنام او که زندگیم است.

با سلام به پیشگاه دوازدهمین اختر تابناک و منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله اعظم که با امدادهای غیبی خود همیشه یاور رزمندگان است.

و سلام بر نائب بر حقش امام خمینی بنیانگذار حکومت الله ، درود بی پایان به حزب الله همیشه حاضر در صحنه و سلام به رزمندگان خستگی ناپذیر که برای به تحقیق رساندن اسلام غریب حتی از جان بهترین سرمایه خود گذشتند، درود خدا به ارواح طیبه شهدای اسلام تا کربلاب خونین، سلام به ایرانی که هر روزش کربلا و لحظه اش عاشورا و هر شاممان شام غریبان است.

ما از مکتب خونبار حسینی هستیم و با شهادت خودمان به کفر جهانی پایان می‌دهیم و تا سرنگونی کامل کفر از پا نخواهیم نشست مبارزه ادامه خواهد داشت.

ما از رهروان پیرجماران خمینی کبیر هستیم و تا جان در بدن دارم در راه اطاعت امام هستیم، و هرگز امام را تنها نخواهیم گذاشت.

از مردم خوب و همیشه در صحنه تقاضا دارم که امام را تنها نگذارند چنین فرصتی هرگز بدست نمی‌آید، امروز این مرحله انتحانی است که خداوند مقابلمان قرار داده تا رهرو امام باشیم ان شالله.

چند وصیت با مادرم دارم؛ از جان بگذر تا چون کبوتری سبکبال در آسمان آرزوهایم به پرواز درآیم برایم گریه نکن ، گریه برای غریبی حسین که در زمین کربلا یاور نداشت بکن برای حسین که پیکر پاکش را از میان نیزه و خنجر بیرون آوردند.

خواهران مهربانم به شما وصیت می‌کنم؛ هرگز ناله و فغان نکنید تا دشمن خوشحال شود من همسرو دخترم را بدست شما می‌سپارم با آن‌ها مهربان باشید تا آنها احساس ناراحتی نکنند هر وقت فرزندان خودتان را بغل می‌کنید دختر مرا هم مورد مهربانی خود قرار دهید.

برادرانم محمدعلی و غلام؛ راه مرا ادامه بدهید و امام را تنها نگذارید.

اما تو همسرم؛ صابر و بردبار باش و در معصیت‌ها صبر کن که خداوند صابران را دوست دارد، دخترم را چون حضرت زینب تربیت کن تا در راه اسلام و انقلاب باشد و برای پیروزی رزمندگان اسلام دعا کند، والسلام، خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار. رضاعلی ابراهیم نژاد.

کیومرث قلی‌پورخطیر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بابل با اشاره به برنامه‌های وداع با شهید تازه تفحص شده رضا علی ابراهیم‌نژاد گفت: مسافر و بسیجی عاشق مکتب سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام پس از ۳۳ سال، از صحرای کربلای شلمچه به آغوش گرم خانواده و شهرستان دارالمومنین بابل برگشت.

وی افزود: مراسم وداع با این شهید گران‌قدر با احترام و تقدیر از درخواست‌های عاشقانه و عارفانه هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی برای میزبانی از این شهید والامقام، در روزهای شنبه ۱۶ شهریور ساعت ۲۱ تا ۲۳ در تکیه موسی بن جعفر (ع) کوی فلاح (محل زندگی شهید)، یک‌شنبه ۱۷ شهریور ساعت ۱۷ تا ۱۹ حسینیه شهدای سپاه شهرستان بابل، یک‌شنبه ۱۷ شهریور ساعت ۲۱ تا ۲۳ مسجد مومن آباد مراسم سوگواری این شهید بزرگوار برگزار خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + 18 =