کد خبر : 180181
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
-

هیچ رابطه‌ای بین تحصیلات دانشگاهی و اشتغال در جامعه وجود ندارد

هیچ رابطه‌ای بین تحصیلات دانشگاهی و اشتغال در جامعه وجود ندارد

به گزارش قائم آنلاین، رضا گرزین مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در آیین افتتاح باشگاه کارآفرینان نوجوان استان تهران که در محل اردوگاه شهید غلامی سپاه سیدالشهدا، در شهرستان اسلامشهر برگزار شد، اظهار کرد: رابطه بسیار بالایی بین مهارت آموزی و اشتغال وجود دارد، اما هیچ رابطه ای بین تحصیلات دانشگاهی و اشتغال

به گزارش قائم آنلاین، رضا گرزین مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در آیین افتتاح باشگاه کارآفرینان نوجوان استان تهران که در محل اردوگاه شهید غلامی سپاه سیدالشهدا، در شهرستان اسلامشهر برگزار شد، اظهار کرد: رابطه بسیار بالایی بین مهارت آموزی و اشتغال وجود دارد، اما هیچ رابطه ای بین تحصیلات دانشگاهی و اشتغال در جامعه وجود ندارد.

گرزین با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد از مهارت های امروزی تحصیلات دانشگاهی نیاز ندارد، افزود :در عصر امروزی که عرصه برای فعالیت های انسان های بی مهارت ،روز به روز تنگ تر و سخت تر می شود، جامعه از بی سوادی مهارتی افراد رنج می برد.

وی تاکید کرد: ۴۰ سال پیشنهاد نهضت سواداموزی به امید ریشه کن کردن معضل بی سوادی و کسب سواد خواندن و نوشتن در کشور شکل گرفت، با تلاش های انجام شده در این راه موفق شدیم، در شرایط فعلی جامعه ما از بیسوادی مهارتی و الکترونیکی رنج می‌برد ،باید در خانواده ها برای انجام کارها در دنیای امروزی چاره اندیشی شود.

مدیرکل آموزش و فنی حرفه‌ای استان تهران با اشاره به جایگاه آموزش و بهداشت آموزش در رشد و توسعه کشور ،بیان کرد: بسیاری از آموزش هایی که در کشور ارائه می‌شود، بر پایه نیازهای قرون ۱۸ و ۱۹ است ،حتی بسیاری از آموزش های ارائه شده منتج به ایجاد اشتغال نمی شود.

وی افزود: متاسفانه بیش از ۷۰ درصد از آموزش‌های مهارتی که در کشور ارائه می‌شود، تئوری است در صورتی که باید این میزان آموزش به صورت عملی ارائه شود، با توجه به موج مدرک گرایی که در جامعه به وجود آمده، وقت آن رسیده که به جوانان و نوجوانان مهارت های لازم به صورت عملی ارائه شود.

گرزین گفت: نمی‌شود آموزشهایی داد که با سدهای بزرگ و با دست و پاهای کوچک و تحمل بار بزرگ، کارهای انجام داد با آموزش های ضبط صوتی و وکین نباید انتظار توسعه داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اولیا حتماً در سبد زندگی فرزندان خود یک بسته آموزشی مهارتی قرار دهند، تاکید کرد: والدین نباید رویاها و آرزوهای بر باد رفته خود را در فرزندان جستجو کنند، آینده برای کسب موفقیت دارای شرایط متعددی است که می‌تواند برای فرزندان اتفاق بیفتد.

مدیر کل سازمان فناوری فنی و حرفه‌ای استان تهران خاطرنشان کرد: در دنیای امروز دیگر شغل موفق نداریم، بلکه آدم های موفق داریم باید تلاش کنیم با ارائه آموزش‌های مهارتی در دهه پنجم انقلاب که بحث های کارآفرینی به خوبی شکل گرفته این مباحث را در جامعه نهادینه کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − 12 =