کد خبر : 180090
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
-

دیدار هیأت انصارالله یمن با وزیر خارجه سوئد در عمان

دیدار هیأت انصارالله یمن با وزیر خارجه سوئد در عمان

به گزارش قائم آنلاین، «محمد عبدالسلام» سخنگو و رئیس هیأت مذاکره‌کننده صنعاء در مذاکرات صلح یمن از دیدارش با هیأت سوئدی به ریاست «مارگوت والشتروم» در مسقط پایتخت عمان در روز دوشنبه(دیروز) خبر داد. عبدالسلام در این باره در صفحه توئیتر خود نوشت: «در این دیدار اوضاع سیاسی یمن، ماهیت پیشرفت حاصل در توافقنامه سوئد

به گزارش قائم آنلاین، «محمد عبدالسلام» سخنگو و رئیس هیأت مذاکره‌کننده صنعاء در مذاکرات صلح یمن از دیدارش با هیأت سوئدی به ریاست «مارگوت والشتروم» در مسقط پایتخت عمان در روز دوشنبه(دیروز) خبر داد.

عبدالسلام در این باره در صفحه توئیتر خود نوشت: «در این دیدار اوضاع سیاسی یمن، ماهیت پیشرفت حاصل در توافقنامه سوئد و طرح‌ها و اقدامات هیأت ملی برای اجرای توافقنامه الحدیده از جمله عقب‌نشینی یکجانبه از بنادر بدون هیچ گونه اقدام واقعی و جدی طرف مقابل، بررسی شد.»

به گفته عبدالسلام همچنین موانع موجود در خصوص روند تبادل اسرا نیز مورد بررسی قرار گرفت و تأکید شد که عربستان سعودی تمامی پیشنهادات سازمان ملل در این باره را ناکام گذاشته است.

بنابر گزارش وبگاه «یمنی برس»، هیأت انصارالله همچنین کشتار اسرا در استان ذمار و نیز مخالفت عربستان سعودی با هر گونه آتش‌بس در تعز بر اساس توافقات صورت گرفته در سوئد را متذکر شد.

وزیر خارجه سوئد نیز دستآوردهای هیأت انصارالله در توافقنامه سوئد و عملکرد مسئولانه آن در جریان رایزنی‌ها را ستود و تأکید کرد که تا جای ممکن به تلاش برای توقف جنگ خونین در یمن و اتخاذ روند سیاسی فراگیر ادامه خواهد داد.

هیأت سوئدی همچنین بر حمایت از توافقنامه سوئد و علاقه‌مندی به اجرای بقیه مفاد آن از جمله تبادل اسرا و آتش‌بس در تعز و ورود سریع به توافقنامه سیاسی فراگیر تأکید کرد.

وزیر خارجه سوئد در این دیدار کشتار اسرا در زندان ذمار را تسلیت گفت و ابراز امیدواری کرد که صلح بزودی محقق شود و تأکید کرد: «دوره درگیری ثابت کرد که هیچ راه‌حل حقیقی جز صلح و گفت‌وگو وجود ندارد.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + 9 =