کد خبر : 179999
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
-

واردات کاملا کنترل شده است

واردات کاملا کنترل شده است

به گزارش قائم آنلاین، حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی امروز در جلسه تودیع و معارفه سرپرست های سازمان توسعه تجارت ایران گفت: امروز در کشور مهمترین موضوع در حوزه داخلی تنظیم بازار ودر حوزه خارجی صادرات است. وی با بیان اینکه در شرایط فعلی واردات کاملا کنترل شده است افزود:

به گزارش قائم آنلاین، حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی امروز در جلسه تودیع و معارفه سرپرست های سازمان توسعه تجارت ایران گفت: امروز در کشور مهمترین موضوع در حوزه داخلی تنظیم بازار ودر حوزه خارجی صادرات است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی واردات کاملا کنترل شده است افزود: تحریم کنندگان بر روی محدودیت منابع ارزی ما و افزایش واردات تمرکز کرده بودند که این هدفشان محقق نشد.

مدرس خیابانی اظهار داشت: واردات سال ۹۷ نسبت به ۹۶ حدود ۲۲ درصد کاهش یافته و حجم صادرات غیر ضروری کاهش یافته است.

قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی افزود: علیرغم اینکه صادرات ما هم هدف تحریم کنندگان قرار گرفت اما در این بخش کاهشی نداشته ایم. این در حالی است که صادرکنندگان و تجار ما به لحاظ شرایط مختلف از جمله مبادلات بانکی ، حمل و نقل و …..بسیار متفاوت با وضعیت صادر کنندگان کشورهای رقیب است.

وی افزود: امروز در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و اگر این شرایط را باور داشته باشیم باید رویه هایمان را تغییر دهیم بطوریکه دربحث تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه و تجهیزات تولید باید روان ترین دستورالعمل ها را بنویسیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 + 4 =