کد خبر : 179968
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
-

مطالبه دانشجویان به ثمر نشست

مطالبه دانشجویان به ثمر نشست

به گزارش قائم آنلاین، مطالبه‌گری و طلب حقوق قانونی مردم موضوعی است که مدت‌ها در دانشگاه‌ها جریان‌ساز شده و در دل جنبش‌های دانشجویی جریان پیدا کرده است؛ جوانانی به تعبیر مقام معظم رهبری، مومن و انقلابی وارد میدان آرمان‌های انقلاب شده‌اند و به حق‌خواهی و دستگیری از مستضعفان برخاسته‌اند. تلاش برای احقاق حق در دل

به گزارش قائم آنلاین، مطالبه‌گری و طلب حقوق قانونی مردم موضوعی است که مدت‌ها در دانشگاه‌ها جریان‌ساز شده و در دل جنبش‌های دانشجویی جریان پیدا کرده است؛ جوانانی به تعبیر مقام معظم رهبری، مومن و انقلابی وارد میدان آرمان‌های انقلاب شده‌اند و به حق‌خواهی و دستگیری از مستضعفان برخاسته‌اند.

تلاش برای احقاق حق در دل دانشگاه‌ها، دقیقا همان وظیفه‌ای است که دانشجو را معنا بخشیده و زنده بودن روحیه مطالبه‌گری در جامعه را نشان می‌دهد. پس از پیگیری و به ثمر نشستن مطالبات دانشجویان در نقاط مختلف کشور مثل کارخانه قند و شکر یاسوج، این‌بار نوبت به دانشجویان کرمانشاهی رسیده تا مساله تعلل یک طرح اجرایی را روشن کنند.

دانشجویان استان کرمانشاه با تلاش و پیگیری‌های مکرر توانسته‌اند این روزها سهمی در جریان مطالبه‌گری عمومی داشته باشند و موضوعات اجتماعی و اقتصادی مردم استان را به سر منزل مقصود برسانند.

پیگیری قرارگاه شهید احمدی‌روشن، بسیج دانشجویی استان کرمانشاه از استانداری برای اجرای طرح ساخت مسکن امید استان از جمله مطالباتی است که دانشجویان کرمانشاهی به عنوان پرونده‌هایی ویژه رصد می‌کنند.

با وجود آنکه دولت در سال ۹۶ برای حل مشکلات اقتصادی مردم از طرح ساخت مسکن امید نام برد، اما متاسفانه این طرح دو سال است که توسط مسؤولان اجرایی در استان کرمانشاه به فراموشی سپرده شده و به مرحله اجرا در نیامده است.

از همین رو دانشجویان قرارگاه شهید احمدی‌روشن استان کرمانشاه در نامه‌ای خطاب به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خواستار علل تعلل در اجرای طرح ساخت مسکن امید برای مردم استان شدند.

در این نامه آمده است:

چنان که استحضار دارید، امروز یکی از مشکلات بزرگ در استان کرمانشاه پدیده‌ای افسارگسیخته به نام «مسکن» است.

بازار مسکن در استان چند صباحی است که دچار رکود شده است. از طرفی قیمت خرید مسکن به دلیل کاهش ساخت و ساز به صورت نجومی افزایش یافته، همچنین صنایع وابسته به مسکن نیز دچار کاهش تولید گشته و به تبع آن وضعیت اشتغال استان که اوضاع نابسامانی دارد تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

همان‌طور که اطلاع دارید دولت در سال ۹۶ از طرح ساخت مسکن «امید» برای کمک به حل مشکلات فوق‌الذکر نام برد. در این طرح، چشم‌انداز ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده است که سهم استان کرمانشاه ۲ هزار و ۷۶۴ واحد است که با انجام صحیح آن می‌توان به اهداف ذیل نائل گشت:

۱- سامان بخشیدن به وضعیت بافت‌های فرسوده شهری

۲- خروج از رکود تورمی در بازار مسکن

۳- ایجاد اشتغال در استان

۴- رونق بازار صنایع وابسته به مسکن

حال با گذشت قریب به دو سال از این طرح، اقدام ملموسی مشاهده نشده است. مورد انتظار است که علل تعلل در اجرای این طرح را برای مردم شریف استان بیان فرمایید.

همچنین قرارگاه شهید احمدی‌روشن این حق رابرای جنابعالی محفوظ می‌دارد که در صورت ارسال جوابیه نامه (به دبیرخانه قرارگاه شهیداحمدی روشن واقع در سازمان بسیج دانشجویی استان کرمانشاه)، آن را منتشر کند.

پس از ارسال نامه به دفتر معاون عمرانی استاندار، مساله در دست بررسی قرار گرفت و هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در نشست شورای مسکن استان که با حضور سالاری معاون عمرانی استاندار و مهندس احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس برگزار شد؛ اظهار داشت: رونق بخش مسکن برای دولت بسیار مهم است، زیرا با رونق این حوزه، چندین بخش دیگر هم فعال می‌شوند و به حفظ و ایجاد شغل‌های جدید کمک می‌کند.

وی با اشاره به مصوبه شورای مسکن استان، گفت: راه و شهرسازی موظف شده تا ۱۰ روز دیگر برنامه جامع ساخت ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن امید را تهیه کند و سهم سال ۹۸ را هم مشخص کند.

وی افزود: دولت در قالب پروژه مسکن امید و با مشارکت بخش خصوصی به‌دنبال رونق تولید در بخش مسکن است، در کرمانشاه هم عملیات اجرایی این طرح باید هرچه زودتر آغاز شود.

بازوند ادامه داد: خوشبختانه یک سرمایه‌گذار کرمانشاهی برای مشارکت در ساخت یک‌هزار واحد مسکن امید اعلام آمادگی کرده و منتظر واگذاری زمین توسط مسکن و شهرسازی است.

محمد سرایی، دبیر قرار گاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به تعلل استانداری در اجرای طرح ساخت مسکن امید، گفت: تعلل مسؤولان اجرایی در ساخت مسکن امید سبب شد تا در نامه ای مختصر موضوع ساخت این طرح را یادآوری کنیم.

وی افزود: مشکلات مسکن و معاش مردم مساله‌ای نگران کننده در کرمانشاه است به همین خاطر استانداری را نسبت به وعده دولت در سال ۹۶ مجدد آگاه کردیم تا شاید بتوانیم التهاب بازار مسکن را با اقدامات مناسب این چنینی در آینده‌ای نزدیک برطرف کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + یازده =