کد خبر : 180015
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵
-

تولید سالانه ۵۰۰ تن ماهی در ملایر

تولید سالانه ۵۰۰ تن ماهی در ملایر

به گزارش قائم آنلاین، علی‌مروت امیری بعد از ظهر امروز در تور رسانه‌ای ملایر در بازدید از دو طرح پرورش ماهی و کروکودیل با اشاره به ظرفیت‌های ملایر در حوزه شیلات اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵ مزرعه ماهی سردآبی پرورش ماهی فعالیت دارند. وی با بیان اینکه ۲۲ آبگیر و استخر نیز در ملایر

به گزارش قائم آنلاین، علی‌مروت امیری بعد از ظهر امروز در تور رسانه‌ای ملایر در بازدید از دو طرح پرورش ماهی و کروکودیل با اشاره به ظرفیت‌های ملایر در حوزه شیلات اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵ مزرعه ماهی سردآبی پرورش ماهی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه ۲۲ آبگیر و استخر نیز در ملایر فعال است گفت: سالانه ۵۶۰ تن ماهی در ملایر تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه یک مزرعه پرورش ماهیان خاویاری با تولید ۳۵۰ تن در دست اقدام است گفت: کارهای اولیه آن انجام شده و در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه دو استخر پرورش زالوی طبی نیز در ملایر فعال است گفت: پنج واحد پرورش ماهی زینتی نیز در ملایر فعالیت می‌کند.

امیری با بیان اینکه واحد پرورش کروکودیل ملایر برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی شده است تصریح کرد: این واحد نیز ظرفیت پرورش ۶۰۰ کروکودیل را دارد و در حال حاضر با ۶۰ کروکودیل در حال پرورش است.

وی با اشاره به اینکه ملایر ظرفیت‌های بالایی را در حوزه پرورش انواع ماهی دارد گفت: توجه به شیلات برای ما اولویت دارد و دنبال این هستیم تا اشتغال خوبی را در این زمینه ایجاد کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر با بیان اینکه از آب استخرهای ماهی برای بخش کشاورزی استفاده می‌شود گفت: باید بتوانیم در این راستا بهتر عمل کنیم.

وی از برگزاری جشن جهانی انگور در ملایر خبر داد و افزود: این جشن با حضور مسوولان ارشد کشور همراه با سایر جشن‌ها از جمله خوشه برتر و شیره‌پزی بعد از ماه محرم و صفر برگزار می‌شود.

امیری با بیان اینکه سالانه بیش از ۲۵۰ هزار تن انگور در ملایر تولید می‌شود گفت: برداشت انگور از باغات ملایر از نیمه دوم شهریورماه شروع می‌شود و تا نیمه اول آبان ماه ادامه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × یک =