کد خبر : 179595
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۹:۰۵
-

هدف فرانسه؛ عقب‌نشینی ایران بدون کاهش تحریم‌های آمریکا

هدف فرانسه؛ عقب‌نشینی ایران بدون کاهش تحریم‌های آمریکا

به گزارش قائم آنلاین، فریدون مجلسی که تحلیل‌هایش در نشریاتی مانند شرق منتشر می‌شود و از حامیان برجام است، به دیپلماسی ایرانی، گفت: بدون شک هماهنگی و ارتباط گسترده‌ای درخصوص مذاکرات با ایران میان مکرون و همتای آمریکایی‌اش وجود دارد. چون اساساً بدون وجود این هماهنگی پاریس نمی‌تواند درخصوص میانجیگری گام مؤثری بردارد. مکرون در

به گزارش قائم آنلاین، فریدون مجلسی که تحلیل‌هایش در نشریاتی مانند شرق منتشر می‌شود و از حامیان برجام است، به دیپلماسی ایرانی، گفت: بدون شک هماهنگی و ارتباط گسترده‌ای درخصوص مذاکرات با ایران میان مکرون و همتای آمریکایی‌اش وجود دارد. چون اساساً بدون وجود این هماهنگی پاریس نمی‌تواند درخصوص میانجیگری گام مؤثری بردارد.

مکرون در سایه کم‌تحرکی لندن و برلین به‌دنبال پیگیری منافع خود با ارتقای جایگاه و وزن سیاسی کاخ الیزه در این بحران است. البته در این راستا رئیس‌جمهوری فرانسه به‌دنبال افزایش تنش و درگیری با کاخ سفید و شخص دونالد ترامپ نیست.

لذا یقیناً در این راستا وی تلاش می‌کند با حفظ چارچوب‌ها و ساختار تحریمی آمریکا، تلاش‌هایی را برای حفظ برجام داشته باشد تا از یک‌سو روابط ایالات متحده آمریکا و فرانسه خدشه‌دار نشود و از سوی دیگر موفق به حفظ برجام شود.

مجلسی با اشاره به پیشنهادهای فرانسه به ایران می‌گوید: من نگاه چندان خوش‌بینانه‌ای به موفقیت مکرون و برنامه‌های کاخ الیزه ندارم. چون اساساً با توجه به مواضع و سخنان مقامات ایرانی و آمریکایی بعد از تلاش‌های پاریس در جریان نشست سران جی ۷ از این نشان دارد که عمق اختلافات به‌قدری جدی است که حتی فرانسه هم نمی‌تواند شرایط را برای کاهش و تعدیل تنش شکل دهد. البته من مسئله عکس یادگاری و این دست مسائل را که از جانب آقای روحانی مطرح شد یک موضع مقطعی می‌دانم که اهمیتی ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =