کد خبر : 179777
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
-

نفوذ ۸۸٫۱ درصدی گاز در جمعیت روستایی دیواندره

نفوذ ۸۸٫۱ درصدی گاز در جمعیت روستایی دیواندره

به گزارش قائم آنلاین، احمد فعله‌گری ظهر امروز به مناسبت هفته دولت در مراسم افتتاح پروژه گازرسانی به ۲ روستا و ۶ واحد صنعتی شهرستان دیواندره ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت بیان داشت: با گازرسانی به روستاها ضمن تامین انرژی مستمر و مداوم برای ساکنان، زیرساخت مناسب و مطلوبی برای استفاده صنایع از

به گزارش قائم آنلاین، احمد فعله‌گری ظهر امروز به مناسبت هفته دولت در مراسم افتتاح پروژه گازرسانی به ۲ روستا و ۶ واحد صنعتی شهرستان دیواندره ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت بیان داشت: با گازرسانی به روستاها ضمن تامین انرژی مستمر و مداوم برای ساکنان، زیرساخت مناسب و مطلوبی برای استفاده صنایع از سوخت ارزان قیمت و سهل‌الوصول فراهم شود که در کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی موثر بوده و موجب کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌‌شود.

وی افزود: با ورود گاز به مناطق روستایی ضمن آرامش خاطر و رضایت‌مندی برای ساکنان به حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی و جلوگیری از قطع درختان کمک فراوانی می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد پروژه گازرسانی به ۲ روستای آق بلاغ و قراچی قران و ۶ واحد صنعتی شهرستان دیواندره اظهارداشت:  برای گازرسانی به این ۲ روستا ۱۵ هزار متر لوله‌گذاری پلی‌اتلین در سایزهای مختلف انجام شده و تعداد ۱۰۰ انشعاب برای نصب پیش‌بینی شده است.

وی گفت: با اجرای این پروژه ۱۰۰ خانوار زیرپوشش گاز طبیعی قرار گرفتند و درصد نفوذ گاز در جمعیت روستایی شهرستان دیواندره به ۸۸٫۱ درصد ارتقاء یافت.

وی یادآورشد: این پروژه در بخش اجراء و تامین کالا و تحصیل اراضی ۲۳ میلیارد ریال هزینه در بر داشته و سالیانه در مصرف ۲۰۰ هزار لیتر سوخت‌های مایع صرفه‌جویی می‌شود.

فعله‌گری به عملیات گازرسانی به ۱۸ روستایی این شهرستان در سال جاری خبر داد.

بهرام نصرالهی‌زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان نیز در ادامه این مراسم در مورد دشواری اجرای پروژه‌های گازرسانی در استان کردستان بیان داشت: اجرای پروژه‌های گازرسانی در نقاطی از کشور که هموار است ساده‌تر از استانی مثل کردستان است که داری کوه‌های سر به فلک کشیده، مسیر ناهموار و سنگی‌، دره‌ها و رودخانه‌های خروشان است.

وی افزود: این موانع طبیعی موجب می‌شود، اجرای پروژه‌های گازرسانی که از استانداردهای خاص و ویژه پیروی می‌نماید هم هزینه‌بر باشد و هم زمان‌بر.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با تاکید بر اینکه با استفاده از داشته‌هایمان برای ارائه خدمت، کوتاهی نکرده‌ایم، تصریح کرد: تمامی این اتفاقات مبارک با همکاری مردم و همراهی شوراهای روستا و پیگیری مقامات استانی و شهرستانی دست‌یافتنی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − 2 =