کد خبر : 179720
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
-

روستاهای دلی خمسیر از چراغ نفتی تا مشعل‌ گاز در ۷ ماه

روستاهای دلی خمسیر از چراغ نفتی تا مشعل‌ گاز در ۷ ماه

به گزارش قائم آنلاین،  ۲۳ دی ماه سال گذشته در یک هوای سرد زمستانی مسوولان استانی و شهرستانی با حضور در جمع مردمی که در حسینیه روستا گرد هم آمده بودند، کلنگ گازرسانی به ۱۶ روستای منطقه دلی خمسیر بخش کبگیان را به زمین زدند. ۶۶۸ خانوار با جمعیت دو هزار و ۷۴۰  نفری در

به گزارش قائم آنلاین،  ۲۳ دی ماه سال گذشته در یک هوای سرد زمستانی مسوولان استانی و شهرستانی با حضور در جمع مردمی که در حسینیه روستا گرد هم آمده بودند، کلنگ گازرسانی به ۱۶ روستای منطقه دلی خمسیر بخش کبگیان را به زمین زدند.

۶۶۸ خانوار با جمعیت دو هزار و ۷۴۰  نفری در ۱۶ روستای چال دال، نادرآباد، دره گودرزی، مردخدا، چشمه چنار، کلگه جلیل، میرغضب، باوری، دم تنگ باوری، ولی آباد، چشمه قنات، چشمه سیب، چشمه‌به، چشمه رقات، له‌دراز و بردخیاری زندگی می‌کنند که برای پخت و پز و گرم کردن فضای خانه با قطع درختان این نیاز خود را برطرف می‌کردند.

اما با تلاش‌های صورت گرفته گازرسانی به این روستاها در مدت ۷ ماه انجام شد و این بار که مسوولان برای افتتاح این طرح که به برکت نظام و انقلاب به روستاهای دلی خمسیر برده شده دیگر خبری از چراغ نفتی نبود و مشعل گاز صفا دهنده محفل روستائیان در این بخش از شهرستان بویراحمد بود.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد که به همراه نماینده مردم در مجلس و مسوولان استان و شهرستانی به دلی خمسیر رفته بود در جمع مردم با بیان اینکه در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم، گفت: در این شرایط جمهوری اسلامی ایران برای تامین گاز و گازرسانی به هر خانوار ۲۰ میلیون هزینه کرده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تلاش مدیران استان گفت: قدر مدیران جهادی را بدانیم امسال هزار میلیارد ریال تنها برای گازرسانی در شهرستان بویراحمد در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: کشوریی که در جنگ تمام عیار اقتصادی است از توجه به مردم غافل نشده و کوتاهی نمی‌کند.

در ادامه غلام‌محمد زارعی گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی سیمای محرومیت از چهره مناطق و روستاهای استان رفته است، گازرسانی به روستاهای دلی خمسیر برای مردمی که سال‌ها با قطع درختان زندگی خود را سپری می‌کردند به رویا تبدیل شده بود و حتی عده‌ای زندگی در روستاها را رها کرد و به شهر رفتند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در مناطق پراکنده و دور افتاده کار سخت و دشواری بود اما نظام و دولت کار گازرسانی به این مناطق را انجام دادند و خدا را شکر می‌کنم که خیلی زود گاز به دلی خمسیر و روستاهای این منطقه رسید.

وی بیان کرد: با گازرسانی به دلی خمسیر شاهد معکوس شدن مهاجرت هستیم، اقتصاد مقاومتی در روستاهای بویراحمد جان دوباره گرفته و اشتغال ایجاد شده است.

زارعی عنوان کرد: ایجاد راه ارتباطی مناسب و رفع مشکل آبیاری زمین‌های کشاورزی این مناطق خواسته اهالی است که برای تحقق این دو خواسته مردم تلاش می‌کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + سیزده =