کد خبر : 179704
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
-

برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) توسط ۳۰۰۰ هیأت مذهبی در البرز

برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) توسط ۳۰۰۰ هیأت مذهبی در البرز

به گزارش قائم آنلاین، مهدی ولایی برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت:ماه محرم و صفر از ماه های مهم در تاریخ اسلام هستند و نقش مهم و راهبردی در حفظ اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم در طول تاریخ ایفا کرده اند. مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به

به گزارش قائم آنلاین، مهدی ولایی برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت:ماه محرم و صفر از ماه های مهم در تاریخ اسلام هستند و نقش مهم و راهبردی در حفظ اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم در طول تاریخ ایفا کرده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اهمیت این ماه و نحوه برگزاری عزاداری در هیأت ها، مساجد و حسینیه ها دستگاه اباعبدالله الحسین علیه السلام را در تربیت نسل انقلابی و مؤمن مهم و اثرگذار خاطر نشان کرد و افزود: سه هزار هیأت مذهبی در البرز مراسم عزاداری امام حسین (ع) را برگزار می کنند.

وی، سخنرانی به منظور تبیین واقعه کربلا و اثرات آن در شکل گیری انقلاب های منطقه ای، جلسات پرسش و پاسخ، گفتمان عاشورایی، قرائت زیارت عاشورا، روضه خوانی به همراه مداحی و سینه زنی، تلاوت قرآن کریم و جلسات تفسیر را از مهمترین برنامه های فرهنگی در دهه اول و دوم محرم ذکر کرد.

ولایی برحق بیان کرد: امروز مظلومان و مستضعفان عالم با تأسی از قیام حضرت اباعبد الله الحسین علیه السلام و با کمترین امکانات در مقابل ابرقدرت هایی همچون آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیسم ایستاده و آن ها را به چالش کشیده اند که نمونه بارز آن مردم مظلوم یمن هستند.

وی ادامه داد: تا قیام حضرت اباعبد الله الحسین علیه السلام  و اسلام هست، این نور هرگز در دل بندگان مخلص خداوند متعال خاموش نخواهد شد و هرچه مستکبران عالم تلاش کنند تا این نور الهی را در دل بندگان خاموش کنند نخواهند توانست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز تصریح کرد: نقش روحانیون در مساجد و حسینیه ها به منظور تبیین واقعه کربلا مهم و اثرگذار است و تبلیغات اسلامی در این راستا اقدام به اعزام مبلغ به مساجد، حسینیه ها و هیأت های مذهبی می کند.

وی با اشاره به اینکه قیام حضرت اباعبد الله الحسین علیه السلام، منشأ خیرو برکت برای تمام مردم عالم است، برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبد الله الحسین علیه السلام در ۲۰۰ موسسه قرآنی را از دیگر برنامه های تبلیغات اسلامی ذکر کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + یک =