کد خبر : 179573
تاریخ انتشار : شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
-

اجرای طرح بومی تصفیه شیرابه در ۳ شهر مازندران

اجرای طرح بومی تصفیه شیرابه در ۳ شهر مازندران

به گزارش قائم آنلاین، سید محمد محمدی تاکامی در گفت‌وگو ، در پاسخ به مطلب خبرنگار ما در خصوص اینکه در میان پروژه‌های فراوان هفته دولت امسال هم خبری از افتتاح حتی یکی پروژه حوزه پسماند نیست؛ اظهار کرد: در دهه فجر امسال، افتتاح کارخانه نوشهر را خواهیم داشت. وی افزود: این کارخانه بیش از

به گزارش قائم آنلاین، سید محمد محمدی تاکامی در گفت‌وگو ، در پاسخ به مطلب خبرنگار ما در خصوص اینکه در میان پروژه‌های فراوان هفته دولت امسال هم خبری از افتتاح حتی یکی پروژه حوزه پسماند نیست؛ اظهار کرد: در دهه فجر امسال، افتتاح کارخانه نوشهر را خواهیم داشت.

وی افزود: این کارخانه بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی پیدا کرده است و تمام سعی‌مان این است تا اواخر پاییز به مرحله بهره‌برداری برسد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری مازندران خاطرنشان کرد: کارخانه زباله سوز ساری نیز در دست اجرا است و تاکنون، ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۴۲ درصد پیشرفت ابنیه داشته است.

این مسئول گفت: طبق برنامه زمان‌بندی اعلامی از سوی شهرداری ساری بنا است تا آخر امسال، به شرط تامین مالی این کارخانه مورد افتتاح قرار گیرد و با توجه به طبیعی بودن تاخیر در اجرای پروژه‌ها و همچنین عدم تامین منابع مالی، امکان افتتاح این پروژه‌ در سال آینده وجود خواهد داشت.

محمدی تاکامی متذکر شد: شهرداری، فرمانداری و تمامی دستگاه‌های ذیربط پای کار هستند تا این پروژه در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: کارخانه کمپوست بهشهر هم اکنون در حال فعالیت است و زباله سه شهر رستمکلا، بهشهر و خلیل‌شهر به این کارخانه انتقال داده می‌شود و بنا داریم تا دو شهر نکا و گلوگاه را نیز به این سه شهر، اضافه کنیم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری مازندران بیان کرد: در شهر قائم‌شهر با چند سرمایه‌گذار صحبت کردیم تا کارخانه کمپوست ۵۰۰ تنی را در این شهرستان راه‌اندازی کنیم، پیش نویس قرارداد آماده شده است و تا اخر امسال، اتفاقات رو به رشدی را شاهد خواهیم بود.

این مسئول در خصوص آخرین وضعیت کارخانه ۲۵۰ تنی زباله سوز در شهرستان بابل گفت: خط تولید اولیه این کارخانه راه افتاده است و حدود یک میلیارد و نیم برآورد و ادامه این پروژه است و مناقصه هم برگزار کردیم و در حال حاضر کار تفکیک در حال انجام است و در ادامه کار تولید کود هم به ثمر خواهد نشست.

محمدی تاکامی اعلام کرد: ما با چند سرمایه‌گذار خوب برای ساخت کارخانه بیوگاز در شهرستان آمل صحبت کردیم در این فرآیند، زباله‌ها طی فرآیندی تبدیل به گاز و از آن نیز به تولید برق منجر خواهد شد.

وی در خصوص سرریز شدن ظرفیت دپوی زباله در منطقه عمارت این شهرستان و رایزنی‌ها برای معرفی مکان جدید پاسخ داد: ۶ نقطه برای جایگزینی عمارت در نظر گرفته شد که یکی-یکی مورد بازدید و بررسی قرار گرفت که به زودی گزینه مطلوب، نهایی و اعلام خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورها استانداری مازندران یادآور شد: در خصوص ساخت کارخانه در شهرستان نور نیز باید بگویم که با چند سرمایه‌گذار جهت ساخت این کارخانه به مذاکره نشستیم که مناسفانه هنوز به جمع بندی دل‌خواه نرسیدیم.

محمدی تاکامی در خصوص زمان راه اندازی کارخانه کمپوست تنکابن گفت: بدنبال آن هستیم تا پایان امسال، کارخانه کمپوست تنکابن تا پایان امسال به مرحله افتتاح و بهره‌برداری برسد و تاکنون هم دارای پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی است.

وی در پایان از انجام طرح آزمایشی تصفیه شیرابه از سوی نخبگان بومی استان در سه شهر پایلوت ساری، بابل و قائم‌شهر خبر داد و اضافه کرد: در این مدل‌ها که در هر شهر متفاوت با شهر دیگری است، به امتحان طرح‌های نخبگان در خصوص تصفیه شیرابه پرداختیم و پس از موفقیت هر یکی از شهرها، در تمامی شهرهای استان تعمیم پیدا خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + پانزده =