کد خبر : 179405
تاریخ انتشار : جمعه ۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
-

۱۰۰ هزار مسلمان کشمیری از سال ۱۹۸۸ در درگیری‌ها جان باخته‌اند

۱۰۰ هزار مسلمان کشمیری از سال ۱۹۸۸ در درگیری‌ها جان باخته‌اند

به گزارش قائم آنلاین، سید سرباز روح الله ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به وسعت منطقه کشمیر در مجاورت هندوستان اظهار کرد: منطقه کشمیر ١٥ میلیون جمعیت دارد که اکثریت مسلمانند و ١٠ تا ١٥ درصد از این مسلمانان جزو شیعیان هستند. وی با بیان اینکه به دلیل

به گزارش قائم آنلاین، سید سرباز روح الله ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به وسعت منطقه کشمیر در مجاورت هندوستان اظهار کرد: منطقه کشمیر ١٥ میلیون جمعیت دارد که اکثریت مسلمانند و ١٠ تا ١٥ درصد از این مسلمانان جزو شیعیان هستند.

وی با بیان اینکه به دلیل رواج محبت اهل بیت(ع) و آموزه‌های انقلاب روابط بین مسلمانان در منطقه کشمیر همواره مثال زدنی بوده است خاطرنشان کرد: آغاز بحران کشمیر به توطئه انگلیسی‌ها بر می‌گردد زمانی که ١٧٥ سال پیش کشمیر به خاندانی هندومذهب فروخته می‌شود در حالی که اکثریت مردم این منطقه مسلمان هستند.

این طلبه کشمیری با تاکید بر اینکه از بعد از حاکمیت این خاندان حدود ١٠٠ سال مردم کشمیر تحت ظلم این خاندان بودند گفت: ٧٥ سال قبل با تحولات شبه قاره هند دو کشور هند و پاکستان جدا شده و کشمیر بلاتکلیف شده است.

وی با بیان اینکه حاکم هندومذهب کشمیر به صورت خودمختار کشمیر را متعلق به هند عنوان می‌کند افزود: امام خمینی در دوران تبعید مشکل کشمیر را همپای فلسطین مطرح کرده و بر مظلومیت این مردم تاکید کردند.

روح الله ادامه داد: از سال ١٩٨٨ بین ٨٠ تا ١٠٠ هزار مسلمان کشمیری جان خود را در درگیری‌ها از دست دادند و ٨ هزار کشمیری مفقود شده‌اند و بسیاری از مردم این کشور تحت شکنجه و آزار و اذیت ارتش هند قرار دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − سیزده =