کد خبر : 179291
تاریخ انتشار : جمعه ۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۸:۱۵
-

کسی می‌تواند در جبهه خدا بماند که محافظه‌کار و مصلحت‌اندیش نباشد

کسی می‌تواند در جبهه خدا بماند که محافظه‌کار و مصلحت‌اندیش نباشد

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام سید حسین مومنی پنج‌شنبه‌شب در مراسم یادواره سرداران و ۶۰ شهید سید محله این شهرستان با محوریت خادم‌الشهدا بسیجی مرحوم میثم احمدی اظهار کرد: در جبهه ولی خدا باید دارای باور درونی و افعال صادره اعتقادی قابل مشاهده باشند، در عمل معلوم می‌شود چه کسی در مسیر ولایت است. وی

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام سید حسین مومنی پنج‌شنبه‌شب در مراسم یادواره سرداران و ۶۰ شهید سید محله این شهرستان با محوریت خادم‌الشهدا بسیجی مرحوم میثم احمدی اظهار کرد: در جبهه ولی خدا باید دارای باور درونی و افعال صادره اعتقادی قابل مشاهده باشند، در عمل معلوم می‌شود چه کسی در مسیر ولایت است.

وی افزود: مردم ما ولایتمداری را باید از آزاده‌ای یاد بگیرند که در کربلا به دعوت سیدالشهدا لبیک گفت و بیان‌ کرد( شهادت برا من از خوردن عسل شیرین تر است) او حضرت قاسم بن حسن(ع) بود، او درحالی بدنش دوبار زیر سم اسب‌ها له شد که بار اول زنده بود ولی در رکاب ولایت ایستاد.

مؤمنی اضافه کرد: آن کسی می‌تواند در جبهه خدا بماند که اهل بذل باشد محافظه کار و مصلحت اندیش نباشد، امام حسین(ع) اهل بذل بودند هر که در این جبهه بخواهد بماند هم همینطور است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تیر سه شعبه‌ای که به گلوی علی اصغر(ع) فرود آمد گفت: این تیر سوراخ می‌کند ولی در کربلا  گلوی علی اصغر را ذبح کرد، مقاومت حسین درس است اگر بخواهیم در راه خدا چیزی بدهیم باید از حساس ترین نقاط بدن مایه بگذاریم.

وی تصریح کرد: سیدالشهداء هر چه داشت در راه احیای عقول و قلوب تعطیل شده داد، اصلا حسین(ع) جنس غمش فرق می‌کند، نشاطی که در این پیاده روی اربعین می‌بینیم قابل وصف نیست.

مؤمنی خاطرنشان کرد: آیا شهدا زندگی و تعلق نداشتند؟ قطعا داشتند ولی باورش برای برخی افراد نااهل که بویی از این رشادت و ایثار نبردند،  سخت است، آنها تواضع پیشه کردند، خاکی بودند افلاکی شدند، بی ادعا بودند که شهید شدند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حضورش در معراج شهدا گفت: از یاد نخواهم برد لحظه‌ای را که جوانان استخوان‌های شهدا را می‌بوسیدند، ما کجاییم و شهیدان در کجا؟ ما دنبال نفس و موقعیتیم.

وی در مورد دختران و فرزندان شهدای مدافع حرم گفت: پدرانشان از تعلقاتشان گذشتند؛ هر چه داشتند دادند، اینها شهیدان همسر و فرزندانش را به کسی سپردند که حسین فاطمه میان کوفه و شام دخترانشان را به آن سپرد.

مؤمنی بیان کرد: کسی که خودش را برای لقای خدا آماده کرده در راه ولایت است.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: امام راحل در راه ولایت و عامل به قرآن بود، وی به تحقق حکومت اسلامی کمک کرد و ذره‌ای منیت در وجود این فرد نبود.

این روحانی با اشاره به وقایع کربلا و اعمال یاران حسین(ع) گفت: اینها در راه ولایت بوده و دلبستگی نداشتند و از مرگ هراسی نداشتند دنیا را جای خوش‌گذرانی نمی‌دیدند‌.

وی در پایان با اشاره به فرازی از وصیت نامه امام خمینی (ع) گفت: ایشان با اهل بیت مأنوس بودند و نمونه‌ای بارز از فردی ولایی است، راه او راه سیدالشهداء بود و ادامه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − 15 =