کد خبر : 179351
تاریخ انتشار : جمعه ۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
-

هشدار سازمان ملل درباره وقوع جنگ داخلی در لیبی

هشدار سازمان ملل درباره وقوع جنگ داخلی در لیبی

به گزارش قائم آنلاین، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل درباره حوادث لیبی ابراز نگرانی کرد و هشدار داد که در صورت عدم اتخاذ اقدامات عملی در کوتاه مدت برای پایان دادن به درگیری‌ها، لیبی با جنگ داخلی مواجه خواهد شد. گوترش همه طرف‌های درگیر در لیبی را به توقف درگیری‌ها و بازگشت به گفت‌وگوی سیاسی

به گزارش قائم آنلاین، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل درباره حوادث لیبی ابراز نگرانی کرد و هشدار داد که در صورت عدم اتخاذ اقدامات عملی در کوتاه مدت برای پایان دادن به درگیری‌ها، لیبی با جنگ داخلی مواجه خواهد شد.

گوترش همه طرف‌های درگیر در لیبی را به توقف درگیری‌ها و بازگشت به گفت‌وگوی سیاسی فراخواند.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، گوترش افزود که از همه طرف‌ها می‌خواهم که به استفاده از سلاح، حملات هوایی و بمباران مناطق مسکونی پایان دهند.

درگیری در حومه طرابلس پایتخت لیبی از آوریل گذشته به دنبال فرمان ژنرال خلیفه حفتر فرمانده نیروهای شرق لیبی برای تصرف این شهر آغاز شد و بنابر اعلام سازمان ملل تا کنون بیش از یک هزار نفر کشته و ۱۲۰ هزار نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین بر ضرورت دستیابی به راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به منازعه در لیبی تأکید کرد و گفت که پایان دادن به این درگیری‌ها نیازمند حمایت کامل جامعه جهانی است.

گوترش درباره حضور عناصر خارجی و مزدوران در لیبی که به نفع طرف‌های درگیر در حال جنگ هستند و نیز قاچاق سلاح به لیبی ابراز نگرانی کرد و خواستار احترام همه طرف‌ها به قطعنامه سازمان ملل در سال ۲۰۱۱ در خصوص تحریم تسلیحاتی لیبی شد.

لیبی از زمان سقوط «معمر القذافی» دیکتاتور سابق این کشور در اواخر سال ۲۰۱۱، از دودستگی شدید در نهادهای دولتی در شرق و غرب این کشور رنج می‌برد و دو دولت یکی در غرب به ریاست «فائز السراج» وجود دارد که در سطح بین‌الملل به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت شرق لیبی و مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر فرمانده ارتش شرق لیبی نیز به آن وابسته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 2 =