کد خبر : 179391
تاریخ انتشار : جمعه ۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
-

مذاکره با امریکا چیزی جز از دست رفتن منافع و امنیت ملی نیست

مذاکره با امریکا چیزی جز از دست رفتن منافع و امنیت ملی نیست

به گزارش قائم آنلاین،  حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زیراب، با اشاره به سخن امام راحل مبنی بر اینکه محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است، اظهار کرد: محرم در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، بین‌المللی، کشوری، لشگری و فردی اسلام را زنده نگه داشت و همه ما به

به گزارش قائم آنلاین،  حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زیراب، با اشاره به سخن امام راحل مبنی بر اینکه محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است، اظهار کرد: محرم در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، بین‌المللی، کشوری، لشگری و فردی اسلام را زنده نگه داشت و همه ما به برکت منابر امام حسین علیه‌السلام دین را یاد گرفتیم و شخصیت‌هایی مانند شهدا تربیت شدند که جان خود را در راه خدا و اسلام فدا کردند.

وی، با بیان این مطلب که امام حسین علیه‌السلام چراغ هدایت و کشتی نجات بشریت است و با اشاره به اینکه فردی که ایشان را واسطه فیض قرار دهد پاسخ می‌گیرد، خاطرنشان کرد: اما نباید تنها به این امر اکتفا کرد و ما نیز باید با این کشتی نجات سنخیت یابیم و همچون امام نماز و روزه به پا داشته و حرام خدا را حرام و حلال او را حلال بدانیم.

امام جمعه شهر زیراب، بزرگ‌ترین مصیبت اهل بیت در کربلا را به اسارات رفتن نوامیس آل الله عنوان کرد و با اشاره به اینکه اهل بیت غیرت الله هستند، افزود: به نام آزادی، دموکراسی، لیبرالسیم و ورزش و ایروبیک دختران و پدران را گول میزنند و پدران حاضر می‌شوند دخترانشان در باشگاه ورزشی به نام ورزش حاضر شوند و رقص خود را به تمام دنیا نشان دهند و در برابر این موضوع موضع‌گیری نمی‌کنند و می‌گویند این رقص نیست بلکه ایروبیک است.

رضایی با اشاره به شهیدان رجایی و باهنر، گفت: به برکت خون شهدا شجره طیبه انقلاب اسلامی به درخت تناوری تبدیل شد که همه به آن غبطه می‌خورند و اکنون دشمنان ما ناامیدانه در صدد اقدام علیه این درخت هستند که البته اقداماتشان ناقص و ابتر است.

وی با اشاره به سالروز مبارزه رئیسعلی دلواری علیه استعمار انگلیس، گفت: انگلیس خبیث در هیچ دوره در رابطه با ایران کوتاه نیامده است و هر بلا و سختی‌ای که می‌کشیم به آنها باز می‌گردد.

رضایی با اشاره به بزرگداشت ابوریحان ایرانی، بر لزوم توجه به ابوریحان‌های امروز تأکید کرد و گفت: هرگاه به ابوریحان‌های داخلی بها دادیم، آنها کارهای عظیمی در جهت پیشرفت اسلام انجام دادند و باید به این مغزهای متفکر توجه شود.

وی با اشاره به آوردن پرچم حرم امام حسین علیه‌السلام در شهر، گفت: از فرهنگ عاشورا یاد بگیریم و به نیازمندان توجه کنیم و با توجه به نزدیک شدن ماه مهر و جشن عاطفه‌ها به نیت امام حسین علیه‌السلام به فقرا کمک کرده و در جهت کاهش دردها و آلام آنها بکوشیم.

امام جمعه زیراب با اشاره به حمله پهباد یمنی به پالایشگاه‌های نفت و فرودگاه‌های صعودی، آن را دستاوردی برای دنیای اسلام دانست و افزود: اکنون پاتریوت‌های امریکایی دیگر خریدار ندارد چرا که نتوانست از پس ۸ پهباد یمنی برآید و قراردادهای فروش آن هم کنسل شده، در حالیکه ۳۷۳ پدافند هوایی ایران مشتری زیادی پیدا کرده است.

وی با اشاره به شروع جنگ داخلی یمن از سال ۲۰۱۴ و حمله ائتلاف سعودی به مردم مظلوم یمن از سال ۲۰۱۵ و کشته شدن ۱۰ هزار نفر و مجروح شدن ۵۶ هزار نفر، گفت: با همه این جنایات تاکنون سازمان‌های بین‌المللی سکوت کرده‌اند و اکنون که میان ائتلاف سعودی اختلاف ایجاد شد، بیانیه‌ای در راستای عدم ایجاد درگیری و ایجاد آرامش و صلح داده‌اند.

رضایی با بیان اینکه حدود ۷۰درصد تجارت جهان بر پایه خرید و فروش تسلیحات است، فلسفه وجودی غرب و حیات آنها را منوط به ایجاد جنگ در خاورمیانه و دیگر مناطق عنوان کرد و افزود: حیات غرب به ایجاد جنگ، خرید و فروش سلاح و کشته شدن مردم بستگی دارد و آنها خون امت اسلام و دیگر بشریت را در شیشه می‌کنند تا خود زندگی کنند.

امام جمعه زیراب با اشاره به سخن مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر مذاکره مجدد طرفین برای حفظ برجام، به سخن رهبری مبنی بر احتیاج امریکایی‌ها به مذاکره و منتفی بودن مذاکره اشاره کرد و افزود: همه به دنبال مذاکره مجدد با ایران هستند تا به دستاوردهای تبلیغاتی خود برسند و انجام مذاکره شکست ما است و مردم ما با مقاومت خود آنها را به زانو در می‌آورند.

وی با بیان اینکه اکنون به نقطه‌ای رسیدیم که پهباد آنها را می‌زنیم و آنها از ما تشکر می‌کنند، به سخن وزیر خارجه آلمان مبنی بر نفوذ ایران در خاورمیانه اشاره کرد و گفت: اکنون ایران در همه دنیا نفوذ دارد و اینها می‌خواهند با مذاکره این نفوذ را از میان ببرند و ما چیزی با مذاکره به دست نخواهیم آورد و بدانیم که غرب و امریکا هیچ تفاوتی با هم ندارند.

رضایی با اشاره به دهه‌های متمادی مذاکره با غرب، گفت: در تمام این مذاکرات آنها به عهد و پیمان خود عمل نکرده‌اند و این بار نیز به تعهد خود عمل نخواهند کرد و ما تنها زمانی می‌توانیم پای میز مذاکره بنشینیم که قدرت داشته باشیم و با این وضعیت حرف خود را به کرسی خواهیم نشاند و مذاکره با امریکا چیزی جز از دست رفتن منافع و امنیت ملی نیست.

وی با بیان سخنان رئیسی رئیس قوه قضائیه مبنی بر اینکه زمانی که پرونده افراد متصل به قدرت پای میز قاضی می‌آید صدای همه در می‌آید، بر لزوم برخورد با فساد و اختلاس تأکید کرد و ضمن تشکر از اقدامات رئیسی، گفت: خوشحالیم که ایشان کسانی را که با بیت‌المال، فرهنگ و دین مردم بازی می‌کنند را به میز محاکمه می‌کشاند و خدای متعال پشتیبان آنها خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 12 =