کد خبر : 179371
تاریخ انتشار : جمعه ۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
-

دولتمردان به حاشیه‌سازی مشغول نشوند

دولتمردان به حاشیه‌سازی مشغول نشوند

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌لاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان با تبریک هفته دولت به دولتمردان و خانواده دولت در استان کرمان اظهار داشت: خدمت بی‌ریا، جهادی و به‌دور از هرگونه گرایش دنیوی از ویژگی‌های شهیدان رجایی و باهنر است و آنها الگوی دولتمرد جهادی و اسلامی هستند. نماینده ولی فقیه

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌لاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان با تبریک هفته دولت به دولتمردان و خانواده دولت در استان کرمان اظهار داشت: خدمت بی‌ریا، جهادی و به‌دور از هرگونه گرایش دنیوی از ویژگی‌های شهیدان رجایی و باهنر است و آنها الگوی دولتمرد جهادی و اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان عنوان کرد: باید توجه داشته باشیم که دولتمردان همان‌طور که در بیانات حکیمانه رهبر انقلاب فرمودند، وقتشان را صرف حاشیه‌ها نکنند و مبتلا به حاشیه‌ها نشوند و کار و فعالیت مخصوصا در راستای معیشت مردم و بهبود آن و اشتغال را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: هم دولت و دولتمردان مواظب باشند به حاشیه‌سازی مشغول نشوند و خودشان حاشیه‌سازی نکنند و هم آنهایی که از دولت به معنای خاص خارج هستند در هر گوشه‌ای از این کشور فعالیت می‌کنند، مراقب باشند به حاشیه‌‌ها ورود نکنند.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: مقام رهبری به صراحت بخشی از مصادیق حاشیه‌سازی‌ها را بیان کردند و هر کسی که آن را شنید حجت بر او تمام است که مواظبت جدی کند و وارد نشود.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به ورود کاروان امام حسین (ع) به کربلا و آغاز ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: منکرها می‌شناسیم لازم نیست کسی به ما بگوید معروف‌ها را هم می‌شناسیم، اما آمران به معروف و ناهیان از منکر جماعتشان در جامعه اسلامی متاسفانه بسیار کم است، خیلی‌ها منکر را می‌بینند اما از کنارش عبور می‌کنند خیلی‌ها نفوذ دارند و می‌توانند معروفات را ترویج کنند اما پرهیز می‌کنند.

وی بیان کرد: یکی از نهی منکرهای مهم که این روزها گفتمان آن آغاز شده مبارزه با فسادهاست که یکی از مصادیق مهم نهی از منکر است، اصولا در هر محیطی که فساد رخنه کند یکی از این دو ضعف یا هر دو وجود دارد یا ضعف مراقبین یا ضعف تشکیلات برخورد کننده با فساد است.

امام جمعه کرمان عنوان کرد: در گفتمان مبارزه با فساد باید دولت پیشگام باشد، دولت است که کار مراقبت و شفافیت را انجام دهد تا بستر برای فساد فراهم نشود اما به هر دلیل اگر همه مراقبت‌ها و شفافیت‌ها شد اما در جایی رخنه‌ای شد اینجا دستگاه قضایی باید عادلانه و با قاطعیت برخورد کند و مردم باید منتظر نتیجه برخورد باشند و از نتیجه برخود عادلانه راضی باشند.

علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: مطبوعات نیز باید در این گفتمان فضا را به سمتی ببرند که این گفتمان مخدوش نشود و باید به چند امر اساسی توجه کنند، اولین موضوع این است که مبارزه با فساد شعار نیست و باید در عمل و اجرا نتیجه آن را ببینیم و آن را به صورت عملیاتی در سطح جامعه احساس کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد را نباید سیاسی و جناحی جلوه ندهیم، افزود: این یک خواسته است که از ذات عدالت‌خواه یک انسان بلند می‌شود و در هر جناحی ممکن است انسان‌هایی باشند که فساد کنند و باید با آنا برخورد شود و به صرف اینکه به جناحی نزدیکند، مانع برخورد نمی‌شود.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه این مبارزه موقت نیست و ادامه‌دار است و همراه با پیشرفت‌های کشور باید ادامه پیدا کند، خاطرنشان کرد: مبارزه نباید جزئی و بخشی را بگیرد و باید در همه بخش‌های کشور این مبارزه وجود داشته باشد به‌طوری که هر کس در هر گوشه‌ای در کشور احساس امنیت نکند که اگر فسادی مرتکب شد کسی به او کاری ندارد.

علیدادی‌سلمانی خاطرنشان کرد: این گفتمان جدی که از مطالبات رهبری، مردم و آزادی‌خواهان است تبدیل به یک جریان پویا و قدرتمند شود تا کشور از این آسیب بزرگ نجات پیدا کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 12 =